Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

Plán převzetí Twitteru je pozastaven, Musk chce vyjasnit podíl falešných účtů

Ilustrační foto
Ilustrační foto
Foto: Pixabay

Plán převzetí internetové společnosti Twitter zhruba za 44 miliard dolarů (více než bilion Kč), které za podnik nabídl šéf americké společnosti Tesla Elon Musk, je pozastaven. Musk to dnes uvedl na svém twitterovém účtu. Chce nejprve podrobnosti k podílu falešných a spamových účtů a ujistit se, že tvoří méně než pět procent všech účtů. Akcie Twitteru se v reakci na jeho sdělení propadly zhruba o 20 procent.

"Dohoda o Twitteru byla dočasně pozastavena, dokud nebudou k dispozici podrobnosti podporující výpočet, že spamové/falešné účty skutečně představují méně než pět procent uživatelů," napsal Musk, který je nejbohatším člověkem na světě.

Na převzetí společnosti Twitter se Musk dohodl minulý měsíc. Slíbil, že podnik ozdraví, zvýší počet uživatelů a umožní větší svobodu slova. Za jednu ze svých priorit označil vymýcení automatického rozšiřování spamů.

Tento týden Musk uvedl, že transakce by v nejlepším případě mohla být dokončena za dva až tři měsíce. Převzetím společnosti Twitter by Musk získal kontrolu nad stejnojmennou sociální sítí, kterou využívají miliony uživatelů, včetně politiků.

Dohoda o převzetí firmy Twitter stanoví, že pokud některá ze stran od transakce odstoupí, musí druhé straně zaplatit jednu miliardu dolarů (zhruba 24 miliard Kč), upozornil server BBC.

Témata:  Elon Musk X (dříve Twitter)

Související

Aktuálně se děje

3. června 2025 16:57

Středeční bouřky budou velmi silné. Meteorologové nevylučují nejvyšší výstrahu

Úterý se sice obejde bez bouřek, ale nikoliv bez varování před nimi. Meteorologové v nové výstraze varují před středečními bouřkami, které mohou být i velmi silné. Vyplývá to z předpovědi Českého hydrometeorologického ústavu (ČHMÚ). 

Zdroj: Jan Hrabě

Další zprávy

Ilustrační fotografie

Lidl po kritice odstranil slevu, která byla jen pro někoho

Obchodní řetězec Lidl se rozhodl s okamžitou platností zrušit speciální slevové akce, které byly dostupné pouze pro zákazníky s aplikací Lidl Plus, pokud si v ní nastavili určitou prodejnu jako svou „oblíbenou“. Krok přichází po vlně negativních reakcí ze strany spotřebitelů, kterým vadila složitost podmínek a netransparentnost slev.