Dacia představila model Bigster, své nejnovější SUV, které míří do segmentu C. Tento robustní vůz, inspirovaný populárním Dusterem, nabízí větší prostor, lepší motory a moderní úpravy designu. Bigster bude konkurovat modelům jako Škoda Kodiaq a Volkswagen Tiguan, a to hlavně díky své cenové dostupnosti. Kolik si zákazníci připlatí za tento model oproti Dusteru, je stále otázkou, ale Dacia slibuje atraktivní cenovku i u tohoto většího SUV.
Dacia představila své nové SUV Bigster, které navazuje na vzhledově populární Duster. Jeho design zahrnuje širokou černou mřížku chladiče a kapotu optimalizovanou pro lepší výhled řidiče. Vnitřní technologie zahrnují 7" nebo 10,1" digitální přístrojový štít a multimediální systém s 10,1" dotykovým displejem. Obě obrazovky jsou vizuálně propojeny zelenou linkou na palubní desce, čímž vytvářejí moderní a minimalistický interiér. Bigster je dalším krokem Dacie do vyššího segmentu SUV.
Je nejen větší, ale také elegantnější verzí svého předchůdce Dustera. Designově se odlišuje například barvou předního nárazníku a tvarováním mlhovek, zatímco spodní mřížka chladiče má jiné strukturování. Z bočního pohledu je jasně patrné, že Bigster je vyšší a delší, zejména v oblasti C-sloupku. Tento model kombinuje robustní design a větší rozměry, čímž se odlišuje od menšího sourozence a cílí na náročnější segment trhu.
Bigster nabízí tři typy středové konzoly v závislosti na výbavě, včetně vysoké konzoly s loketní opěrkou, indukční nabíječkou a velkým úložným prostorem. Využívá flexibilní platformu CMF-B, která umožňuje prostorný interiér a mimořádný zavazadlový prostor o objemu až 667 litrů. Tento model kombinuje moderní technologie s velkorysým prostorem, což ho činí konkurenceschopným v segmentu SUV.
Od Dusteru se také odlišuje většími rozměry a moderními detaily, jako jsou nápisy na stříbrném podkladu a stylové bílé šrafování pod logem Dacia. Nabízí prvky luxusnější výbavy, včetně antény ve tvaru žraločí ploutve, panoramatického okna a elektricky ovládaného kufru. Větší kola a dvouzónová klimatizace dále přidávají na atraktivitě. Díky lepší akustické izolaci je Bigster tišší a pohodlnější než Duster, ale většina vnitřních prvků zůstává podobná.
Dacia Bigster přináší do segmentu SUV větší rozměry než Duster, čímž konkuruje modelům jako Volkswagen Tiguan a Škoda Kodiaq. S délkou 4,57 metru a větším zavazadlovým prostorem o objemu 667 litrů nabízí lepší prostornost než Tiguan i Duster. Vzhledem k tomu, že Bigster sdílí některé designové prvky s Dusterem, přesto zaujme vylepšeným interiérem, vyšší středovou konzolou a technologiemi.
Bigster vyniká hlavně svou cenou, která začíná na přibližně 634 tisících korunách. Nabízí různé motorizace, včetně hybridu a LPG pohonu, což jej staví proti konkurentům jako MG HS nebo SsangYong Torres, kteří se pohybují ve stejné cenové kategorii.
Dacia Bigster nabídne širokou škálu motorizací, včetně novinky ECO-G 140, která kombinuje LPG a mild-hybridní benzinový motor o výkonu 140 koní, což zvyšuje efektivitu a dojezd až na 1 450 km. K dispozici bude také TCE 140 a nová hybridní verze HYBRID 155 s vyšším výkonem a tažnou silou. Tento model by měl ve městě jezdit až 80 % na elektřinu. Kompletní ceníky a zahájení prodeje se očekávají v lednu, s prvním doručením na jaře.
Témata: Dacia Bigster, Dacia