V programu ojetých vozů Škoda Plus neplánuje firma růst, chce dosáhnout loňských rekordních čísel, kdy prodala zhruba 56.000 aut.

Na celém českém trhu Maláček letos předpokládá prodej kolem 215.000 aut, tedy zhruba o čtyři procenta více než v loňském roce. Loňský trh s osobními vozy v ČR podle něj rostl o dvě procenta na téměř 207.000 aut, původně Maláček očekával loni nárůst až o osm procent.

Mez hlavní novinky letošního roku bude patřit uvedení dalšího elektromobilu Enyaq Coupe iV nebo dalšího výbavového stupně modelu Fabia - Monte Carlo. Očekává se také uvedení modernizované SUV Karoq.

Loňský tržní podíl Škody činil 34 procent, tedy o tři procenta méně než v roce 2020. Je ale na úrovní předcovidového roku 2019 a nad úrovní let 2016, 2017 a 2018. Výsledky ovlivnily především problémy s nedostatkem čipů ve výrobě. Automobilka musela během roku několikrát zcela zastavit nebo výrazně omezit výrobu.

Škoda Auto v loňském roce zaznamenala rekordní počet objednávek nových aut, a to 107.000. Nejvyšší počty objednávek měla firma v září, kdy jich obdržela 13.000, nejvíce v historii. "Určitě to souvisí s tím, že zákazníci předobjednávají," řekl Maláček s tím, že lidé znají současné dlouhé dodací lhůty.

Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto dodala v loňském roce celosvětově 878.200 vozů. Meziročně jde o pokles o 126.600 aut. Důvodem poklesu je pandemie koronaviru i krize s nedostatkem čipů do palubní elektroniky.

Automobilka očekává, že se situace v dodávkách polovodičů bude postupně uvolňovat v druhém pololetí letošního roku. V předloňském roce firma dodala přes milion vozů. Bylo to o 19,1 procenta méně než v roce 2019, kdy dodala 1,242.800 vozidel. Důvodem poklesu byla taktéž pandemie koronaviru.