reklama

Podle Maláčka budou přetrvávat problémy z minulého roku související s nedostatkem čipů, výpadky u dodavatelů nebo válkou na Ukrajině, kvůli kterým se zcela nedařilo uspokojit vysokou poptávku. "Vzhledem k počtu objednávek jsme si jisti, že letos porosteme," řekl. Množství objednávek podle něj přesáhlo 60.000 vozů.

Značka chce podle Maláčka obhájit prvenství na trhu firemních vozů, kde měla loni podíl 37,9 procenta, a na rezidenčním trhu se chce vrátit na pozici jedničky, o kterou Škodu loni připravila značka Hyundai. Program prodeje ojetých vozů Škoda Plus by měl letos růst o tři procenta na 44.000 prodaných aut.

V oblasti elektromobilů budou růsty podle Maláčka výrazně vyšší, než u celkového trhu. Loni tento segment rostl o 47 procent na 3892 vozů a Škoda v něm měla třetinový podíl díky modelům Enyaq. Zároveň poroste i počet dobíjecích bodů. Z loňských 3700 by měl letos překonat 5000, z toho bude nejméně 150 rychlonabíječek, uvedla firma.

Letos v druhé polovině roku uvede Škoda na český trh modernizovaný model Scala, modernizovaný Kamiq a nové generace modelů Superb a Kodiaq. Do roku 2026 pak stále počítá s uvedením tří nových elektromobilů, které zahrnují velké sedmimístné SUV, kompaktní SUV a městský crossover.

Ceny nových aut podle Maláčka klesat nebudou. "Nelze počítat s tím, že ceny půjdou dolů. Pokud se ceny změní, tak za nějaký dlouhý časový úsek," podotkl.

Škodě loni v Česku klesl prodej kvůli nedostatku aut z výroby o sedm procent na 62.905 aut. Nejprodávanějšími modely byla Octavia a Fabia, které zároveň obsadily dvě první místa na trhu.

Škoda Auto omezí výrobu i příští týden, tentokrát ve všech závodech

Automobilka Škoda Auto omezí kvůli výpadkům v dodávkách dílů výrobu i příští týden. Stejně jako tento týden se to dotkne závodů v Mladé Boleslavi a Vrchlabí a nově i závodu v Kvasinách, kde se zatím vyrábí bez omezení. Plyne to z informací týdeníku Škodovácký odborář. V úterý firma uvedla, že úplné zastavení výrobního programu neplánuje, přičemž v druhé polovině roku čeká zlepšení situace v dodávkách polovodičů. Z důvodu nedostatku komponentů ve středu na zhruba měsíc přerušila výrobu kolínská automobilka Toyota.

Podle škodováckého týdeníku se omezení výroby příští týden nedotkne montáže a svařovny v závodě MB II, kde se vyrábí modely Fabia, Scala a Kamiq. Naopak v mladoboleslavském závodě I, kde se vyrábí vozy Octavia a Enyaq, budou stejně jako tento týden některé směny zrušeny, a to ve svařovně, na montáži i v lakovně. Například na montáži budou jen ranní směny, lakovna A pojede celý týden, avšak v omezeném režimu, a lakovna B bude bez odpoledních a nočních směn, s výjimkou noční z neděle na pondělí, a bez páteční ranní směny.

"V Kvasinách se na obou linkách, svařovnách i lakovně ruší první noční směna z neděle na pondělí, ostatní směny celý týden pojedou bez omezení," uvedl týdeník a doplnil, že některé směny budou příští týden zrušeny i na montáži baterií. Ve Vrchlabí podle týdeníku odpadne směna z neděle na pondělí, v pondělí ráno a pak další nedělní ranní a noční směna.

Odstávka v kolínské automobilce Toyota Motor Manufacturing Czech Republic by měla být větší část února. Její celková doba není známá, rozjezd linky firma zatím plánuje na poslední týden v únoru. Důvodem odstávky je výpadek subdodávek pro českého dodavatele způsobený epidemií covidu v Číně na konci loňského roku. Automobilce chybí komponenty do obou modelů, které se v Kolíně vyrábějí, a to Aygo a Yaris.