Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

Škoda Auto loni vyrobila 780.000 aut, meziročně o 22.000 vozů méně

Škoda Auto, a.s.
Škoda Auto, a.s.
Foto: Evgeny Petrov / INCORP images

Škoda Auto loni celosvětově vyrobila téměř 780.000 vozů, což je o 22.000 aut méně než v předchozím roce. Celkem 636.000 vyrobených aut připadá na české závody automobilky v Mladé Boleslavi a Kvasinách. Okolo 56.000 vozů Škoda vyrobila v indických závodech. Vyplývá to z dnešní tiskové zprávy společnosti.

Mateřskému koncernu Volkswagen loni Škoda dodala 366.000 motorů, 894.000 převodovek a 206.000 vysokonapěťových bateriových systémů.

Síť závodů vyrábějících modely Škoda zahrnovala v roce 2022 celkem 12 výrobních míst. Na konci příštího roku Škoda spustí montáž vozů Slavia a Kushaq také v nově budovaném závodě ve Vietnamu.

"Díky mimořádnému úsilí našich zaměstnanců se nám podařilo ve výrobních závodech po celém světě vyrobit téměř 780.000 vozů Škoda, a to i za současných neobvykle náročných podmínek. Tento úspěch dokazuje vysoké nasazení a flexibilitu našich zaměstnanců, kteří si za to právem zaslouží velké uznání. V roce 2023 budeme pokračovat v elektrifikaci a s jasně definovanými cíli: Do roku 2030 budou všechny tři české závody vyrábět elektrické komponenty nebo elektromobily," uvedl člen představenstva pro oblast výroby a logistiky Michael Oeljeklaus.

V minulém roce vyrobila společnost ve svém hlavním závodě v Mladé Boleslavi přibližně 415.000 vozů modelových řad Fabia, Scala, Octavia, Octavia iV, Kamiq, EnyaqiV a Enyaq Coupé iV. Od května se v Mladé Boleslavi vyrábějí také bateriové systémy pro vozy na koncernové platformě MEB. Investice do nově vybudované výrobní linky je přibližně 130 milionů eur. Další montážní linku plánuje Škoda spustit již letos. Tímto krokem se celková kapacita zvýší o více než 340 procent na 1500 jednotek denně.

V závodě v Kvasinách vyrobila automobilka celkem 221.000 vozů Superb, Superb Combi, Superb iV, Karoq a Kodiaq. V závodě ve Vrchlabí vzniklo 538.000 automatických převodovek DQ200 s přímým řazením, které se montují do modelů české automobilky i do vozů dalších koncernových značek.

V závodě v Bratislavě vyrobila Škoda loni 16.000 vozů Karoq. V čínských závodech ve městech Čchang-ša, Nan-ťing, Ning-po a I-čeng vyprodukovala přibližně 42.000 vozů. a indických provozech v Púně a Aurangábádu to bylo 56.000 vozů Kushaq, Slavia, Octavia, Kodiaq a Superb.

V únoru 2022 rozhodlo představenstvo koncernu o zastavení výroby v Rusku i vývozu do Ruska na dobu neurčitou kvůli ruskému útoku na Ukrajinu. Toto rozhodnutí se týká obou ruských závodů v Nižním Novgorodu a Kaluze.

Škoda celosvětově zaměstnává 45.000 lidí. V současnosti nabízí zákazníkům více než deset modelových řad: Fabia, Rapid, Scala, Octavia, Superb, Kamiq, Karoq, Kodiaq, Enyaq iV, Enyaq Coupé iV, Slavia a Kushaq. V roce 2022 dodala zákazníkům celosvětově více než 731.000 vozů.

Témata:  Škoda

Související

Aktuálně se děje

16. října 2025 20:37

Poprvé po 27 letech. Karel III. očekává v Británii důležitou státní návštěvu

Buckinghamský palác oznámil, že král Karel III. a královna Camilla uspořádají v prosinci státní návštěvu. Do Spojeného království přijede prezident Německa v doprovodu své manželky, Frau Büdenbender. Návštěva se uskuteční na hradu Windsor a potrvá od středy 3. prosince do pátku 5. prosince.

Zdroj: Libor Novák

Další zprávy

Jak Aliance pro cloudovou bezpečnost nastavuje standardy, které chrání vaše cloudové technologie

Jak Aliance pro cloudovou bezpečnost nastavuje standardy, které chrání vaše cloudové technologie

Když se řekne cloud, většina z nás si vybaví rychlost, flexibilitu a neomezený prostor. Ale přemýšleli jste někdy nad tím, kdo vlastně přináší doporučení a osvědčené postupy, aby tento prostor nebyl „divokým západem“ digitálního světa? V době, kdy se do cloudu přesouvají i kritické služby státu a zdravotnictví, už nejde jen o pohodlí, ale i o otázku bezpečnosti a důvěry. A právě proto vznikla mezinárodní komunita odborníků – Aliance pro cloudovou bezpečnost (CSA). Jejím cílem je sjednocovat standardy a sdílet know-how napříč trhem. V článku se podíváme, co dělá a proč její práce může zajímat i vás.