Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

Škoda Auto zahájila v M. Boleslavi výrobu bateriových systémů do elektromobilů

Škoda Auto, a.s.
Škoda Auto, a.s.
Foto: Evgeny Petrov / INCORP images

ŠKODA AUTO zahajuje v Mladé Boleslavi výrobu bateriových systémů pro plně elektrické vozy na bázi modulární platformy pro elektromobily (MEB) koncernu Volkswagen. Hlavní závod automobilky je tak jediným výrobním místem bateriových systémů pro platformu MEB v Evropě mimo území Německa.

Na nově postavené výrobní lince může v budoucnu zhruba 250 zaměstnanců montovat více než 250 000 bateriových systémů pro platformu MEB za rok. Kromě vozů ŠKODA budou tyto bateriové systémy použity i v dalších modelech koncernových značek Volkswagen, Audi a SEAT, postavených na platformě MEB. Škoda do linky investovala 130 milionů eur (asi 3,2 miliardy Kč). 

"Zahájením výroby bateriových systémů pro platformu MEB budeme vyrábět absolutně klíčovou komponentu v srdci našeho podniku. Dosáhli jsme tím dalšího cíle pro úspěšnou transformaci směrem k elektromobilitě. Děkuji všem, kteří se v uplynulých týdnech a měsících intenzivně podíleli na vybudování této nové výrobní linky," řekl člen představenstva Michael Oeljeklaus. Cíl Škody je podle něho jasný - do roku 2030 chce ve všech třech českých závodech vyrábět elektrokomponenty nebo elektromobily.

Hlavní sídlo české automobilky je v Evropě mimo území Německa jediným místem, kde se budou vyrábět bateriové systémy pro platformu MEB: Nejmenší verze s osmi moduly má kapacitu 55 kWh, střední varianta s devíti moduly pak přes 62 kWh. Největší baterie s 12 moduly uchová 82 kWh. Kromě modulů, které mají vždy 24 článků, patří k součástem bateriového systému pro platformu MEB také skříň baterie s integrovaným chladicím systémem, řídicí systém baterie a potřebná elektrická propojení. ŠKODA AUTO vyrábí v Mladé Boleslavi navíc ještě další elektrokomponenty: Již od podzimu 2019 zde vznikají vysokonapěťové trakční baterie, které se používají v modelech SUPERB iV, OCTAVIA iV a ve vozech s plug-in hybridním pohonem dalších koncernových značek.

Novou výrobní linkou se zrychluje transformace podniku. Ve své strategii NEXT LEVEL – ŠKODA STRATEGY 2030 automobilka plánuje, že do konce tohoto desetiletí bude ve všech třech českých výrobních závodech vyrábět elektromobily nebo elektrokomponenty. Cílem je dlouhodobé zajištění stávajících pracovních míst a současně vytváření nových. Do té doby automobilka počítá s tím, že zvýší podíl prodejů čistě bateriových elektromobilů v Evropě na 50 až 70 procent v závislosti na vývoji trhu. Za tímto účelem bude ŠKODA AUTO v příštích letech dále pokračovat v elektrifikaci svého modelového portfolia: Do roku 2030 se nabídka rozšíří nejméně o tři další čisté elektromobily, které budou cenově a velikostí pod úrovní modelu ENYAQ iV.

Témata:  Škoda

Související

Aktuálně se děje

8. července 2025 17:56

Samosběr jahod se v roce 2025 chýlí ke konci. Co můžete sbírat namísto nich?

Letní měsíce lákají nejen k výletům a opalování, ale také k čím dál populárnějším samosběrům ovoce. Zatímco jahody jsou dlouhodobě nejznámější a nejdostupnější plodinou, kterou si lidé sami sklízí, nabídka samosběrů se rok od roku rozšiřuje. Co dalšího si tedy můžete z českých sadů a plantáží odnést, když přijdete s košíkem a chutí na čerstvé ovoce?

Zdroj: Libor Novák

Další zprávy

Vláda, ilustrační fotografie.

Komentář

Česko hospodaří nejlépe za šest let, roli hraje několik faktorů. Příští rok to bude jiné

Vládě se v červnu podařilo přebytkovým hospodařením snížit letošní kumulovaný deficit státního rozpočtu, který tak v polovině roku činil 152,4 miliardy korun, o takřka dvacet miliard méně než koncem května. Oproti loňskému konci června je nynější deficit o 26,2 miliardy korun nižší. To svědčí o pozvolně pokračujícím ozdravování veřejných financí. Naposledy byl červnový deficit státního rozpočtu nižší roku 2019, tedy před propuknutím covidové pandemie.