Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

Škodě Auto klesl odbyt o 30 procent, nejvíce ze značek skupiny Volkswagen

Škoda Auto, a.s.
Škoda Auto, a.s.
Foto: Evgeny Petrov / INCORP images

Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto za první pololetí dodala zákazníkům v celém světě 360.600 aut, což je meziroční pokles o 30 procent.

Ve své zprávě to dnes uvedla mateřská skupina Volkswagen. Propad odbytu české automobilky je za pololetí nejhlubší ze všech značek, o kterých Volkswagen samostatně informuje.

Skupině Volkswagen celosvětový odbyt v pololetí klesl meziročně o více než 20 procent na 3,88 milionu aut.

Za druhé čtvrtletí Škoda svým zákazníkům dodala 174.400 aut, což je meziroční propad o 34,4 procenta. Červnový odbyt pak činil 66.000 aut a proti stejnému měsíci loni byl nižší o 26,6 procenta.

Podle člena představenstva Škody Martina Jahna stojí za poklesem nedostatek kabelových svazků kvůli výpadku jejich výroby na Ukrajině vyvolanému válečným konfliktem a také přetrvávající nedostatek čipů z Číny po lockdownu v Šanghaji. "Poptávka po našich vozech přitom neklesá a jsme v podstatě vyprodaní na dlouho dopředu. Tomu odpovídají i dlouhé čekací lhůty na naše vozy," řekl dnes novinářům.

Co se celého pololetí týče, druhý největší procentní propad odbytu ze skupiny Volkswagen registruje značka Seat/Cupra, kde odbyt proti loňskému prvnímu pololetí klesl o 27,4 procenta. Následuje výrobce nákladních vozů MAN s propadem 26,4 procenta a společnost Scania s propadem 25,2 procenta.

Podle Evropského sdružení výrobců vozidel (ACEA) se prodej aut v EU v prvním pololetí snížil o 14 procent. "Řada známých značek měla prodej menší než 80 procent loňského roku. Nejhlubší propad mělo Volvo, Fiat a Citroën. Bohužel i Škoda ztratila skoro čtvrtinu z loňského výsledku. Je evidentní, že problémy v dodavatelských řetězcích si vybírají krutou daň, primárně mezi evropskými automobilkami. Naopak třeba Kia, ale i Dacia vyrostly dvouciferným tempem," řekl ČTK partner společnosti EY pro automobilový průmysl Petr Knap.

Volkswagen uvedl, že naopak o 27 procent na 217.100 v pololetí meziročně zvýšil prodej elektromobilů. Nejvýraznější procentní nárůst uvádí u Číny, kde je to přes 247 procent, druhá je kategorie zbytek světa s růstem o 29 procent. V Evropě se odbyt elektromobilů ze skupiny Volkswagen zvýšil o méně než jedno procento, ve Spojených státech naopak o více než osm procent klesl.

Škoda Auto odbyt elektromobilů v pololetí meziročně zvýšila o 25,5 procenta na 22.200. Za druhé čtvrtletí jí však odbyt o 12,3 procenta klesl a dosáhl 13.400 voz, jen za červen nicméně odbyt meziročně téměř o 260 procent vzrostl a činil 8800.

Témata:  Škoda

Související

Aktuálně se děje

11:50

Leoš Mareš terčem Jana Krause. Schytal to za vizáž i pěvecké výkony

Do výročního dílu Show Jana Krause k dvaceti letům pořadu na televizní obrazovce přijal pozvání i Leoš Mareš. A je otázkou, zdali toho zpětně nelituje. Kraus, který nikdy neměl problém říkat věci narovinu, se do něj opřel hned několikrát. 

Zdroj: Jiří Hrubý

Další zprávy