Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

Obchodník dal fotku zloděje na Facebook, se žalobou na ÚOOÚ neuspěl

sociální sítě
sociální sítě
Foto: Pixabay

Praha - Obchodník, který dostal od Úřadu pro ochranu osobních údajů (ÚOOÚ) pokutu za umístění fotografie domnělého zloděje na facebook, neuspěl se žalobou.

Z rozhodnutí, které soud zveřejnil na své infodesce, zatím není zřejmý důvod zamítnutí, senát ho může doplnit později.

Verdikt, na který dnes upozornila Česká televize, vynesl senát Hany Veberové bez nařízení veřejného jednání 25. srpna. Žalobce, tedy firma ekolo.cz, se proti němu může bránit podáním kasační stížnosti, o níž by rozhodoval Nejvyšší správní soud.

Krádež jízdního kola z pražského obchodu se odehrála v listopadu 2011. Záběr z bezpečnostní kamery, který dal obchodník na facebook, pomohl identifikovat pachatele. ÚOOÚ dal následně firmě pokutu 5000 korun. Obchodník toto rozhodnutí napadl na jaře roku 2012 žalobou.

Pražský městský soud sice poté dospěl k závěru, že v kauze převažuje ochrana soukromého vlastnictví nad zájmem na ochraně osobních údajů, podle Nejvyššího správního soudu ale pro podobnou úvahu vůbec není prostor. Záběry z kamerového systému lze poskytnout pouze policii.

Podle ÚOOÚ má i pachatel trestné činnosti právo na soukromí. Pranýřování je podle úřadu v rozporu s respektem k životu.

Témata:  ÚOOÚ internet krádeže

Související

Aktuálně se děje

10. prosince 2025 8:26

Poslední rozloučení s Patrikem Hezuckým (†55). Evropa 2 oznámila termín a místo

Na den přesně týden poté, co Česko oběhla smutná zpráva o jeho odchodu, se rodina a přátelé rozloučí s moderátorem Patrikem Hezuckým. Uzavřený smuteční obřad proběhne v pátek odpoledne v Praze. Hezucký podlehl vážné nemoci, bylo mu 55 let. 

Zdroj: Jan Hrabě

Další zprávy

Vánoční Coca-Cola kamion zahájil turné u Westfieldu Černý Most (10.12.2025)

Vánoce jsou tady. Legendární kamion Coca-Cola vyráží na turné po republice

Ikonický červený vánoční kamion Coca-Cola se stal pro mnohé lidi po celém světě symbolem začátku sváteční sezóny. Tato tradice, která v sobě nese myšlenku vzájemné pospolitosti a sdílení, se po roce vrací i do České republiky, aby rozdávala vánoční kouzlo a zároveň podpořila dobrou věc. Letošní kampaň je navíc silně spojená s tradičním vánočním zvonečkem, který připomíná, že kouzlo Vánoc spočívá v okamžicích, kdy se schází rodina a přátelé.