Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

V kauze Panama Papers se objevila i eBanka, Babiš se obrátí na ČNB

Ilustrační fotografie
Ilustrační fotografie
Foto: Lukáš Henzl, EuroZprávy.cz

Praha - Dnes již neexistující eBanka podle Panama Papers otevírala účty i firmám, které nedoložily dokumenty ohledně svého vlastníka. Ministerstvo financí se proto ve věci obrátí na Českou národní banku.

V době, kdy bylo možné si anonymní účet založit, byla eBanka pod správou Finanční skupiny České pojišťovny, kterou vlastnila tehdy Finanční skupina PPF. Banku v roce 2006 koupila Raiffeisenbank. Následně v roce 2008 banka zanikla sloučením s Raiffeisenbank.

"Neumíme reagovat na nepodložená tvrzení z jakési blíže neurčené interní firemní komunikace. Obecně ale platí, že v době, kdy byla eBanka součástí České pojišťovny v rámci skupiny PPF, plnila veškeré zákonné povinnosti dle českých právních předpisů," reagoval mluvčí PPF Radek Stavěl.

Panamská firma Mossack Fonseca údajně měla vypracovaný seznam spolupracujících bank, které neměly problém porušit předpisy zabraňující praní peněz. Mezi různými bankami z celého světa je jmenována v jednom z interních emailů i česká eBanka.

Ministr financí Andrej Babiš (ANO) dnes také uvedl, že uložil Finančnímu analytickému útvaru a Finanční správě, aby se kauze začaly věnovat a vyžádaly si příslušné dokumenty.

Témata:  Ministerstvo financí České republiky Panama Papers

Související

Aktuálně se děje

10. prosince 2025 18:59

Tragédie: Adam Urban (†33) zemřel, zabil se při nehodě na D2

Slovenskou i českou veřejnost zasáhla tragická zpráva o úmrtí zpěváka a skladatele Adama Urbana. Umělec, kterému bylo pouhých třiatřicet let, zahynul při vážné dopravní nehodě na dálnici D2 ve směru na Brno. Jeho úmrtí potvrdili přátelé a kolegové, kteří tuto smutnou událost sdíleli na sociálních sítích.

Zdroj: Libor Novák

Další zprávy

Lyžování, ilustrační fotografie.

Komentář

České hory trestají váhavé. Za skipas můžete zbytečně zaplatit stovky korun navíc

Lyžařská sezona se teprve rozjíždí, ale cenový souboj o peněženky už dávno začal. Na první pohled to přitom vypadá skoro idylicky – oficiální ceníky slibují jen velmi mírné zdražení skipasů, většinou o dvě až tři procenta, tedy zhruba tempem inflace. Část areálů ceny dokonce vůbec nezvedla. Jenže tyto tabulky dnes slouží spíš jako dekorace. Skutečné ceny se totiž už neurčují tiskem na papír, ale algoritmem, který řídí nabídku podle poptávky podobně jako u letenek nebo hotelů. A právě tady se rodí ty největší rozdíly.