Praha - Black Friday (Černý pátek) si obchodníci v Česku pochvalovali a tržby jim výrazně vzrostly i o tomto víkendu. Návštěvnost e-shopů se zvýšila oproti loňské slevové akci o více než třetinu.
Podle dat vyhledávače slev Skrz.cz je v rámci Černého pátku opravdu výhodných zhruba 60 procent zlevněných produktů. Na Skrz.cz utratili Češi zatím v rámci akce nejvíce peněz za nábytek a elektroniku. Nejprodávanější položkou jsou mobily.
"Potvrdilo se, že Black Friday je už definitivně etablovaný v Česku. Lokální společnosti ho domestikovaly tak, aby se přizpůsobily potřebám zákazníků a prodali co nejvíce. Na Slovensku jsme prozatím takový boom nezaznamenali," podotkl marketingový ředitel prodejce elektroniky Datart Jan Samko. Datart nabízel slevy celý týden a za tu dobu zvýšil tržby e-shopu o 73 procent. V prodejnách byl obrat v pátek a o víkendu rekordní v tomto roce.
Tržby internetového obchodníka s elektronikou CZC v pátek a navazujícím víkendu díky pokračujícím slevám meziročně vzrostly o 40 procent a zákazníci nakoupili o třetinu zboží více než v loňském roce. Největší nápor kupujících byl v pátek. "V nákupních košících se nejčastěji objevovaly mobilní telefony, notebooky, televize, herní konzole a příslušenství," uvedl marketingový ředitel Michal Gabriel.
Internetový obchod Kasa.cz zaznamenal o víkendu v porovnání s loňským víkendem po Černém pátku růst o více než 35 procent. Proti běžnému listopadovému dni byl však nárůst více než pětinásobný. Mezi nejprodávanější kategorie patří mobilní telefony, tablety, notebooky nebo televize.
Síť kamenných obchodů a e-shopu s elektronikou Euronics o víkendu včetně pátku zvýšila proti prvnímu listopadovému víkendu tržby o 200 procent. Do internetového obchodu pak zavítalo o 40 procent více zákazníků.
Témata: slevy, černý pátek , obchody
Související
8. listopadu 2022 11:32
3. listopadu 2022 16:06
26. října 2022 10:15
8. září 2022 12:28
15. června 2022 13:50
6. ledna 2022 10:15