Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

Peníze na mzdy pošťáků chybí? Pošta má plán

Česká pošta, ilustrační fotografie
Česká pošta, ilustrační fotografie
Foto: Adam Mráček / INCORP images

Praha - Dozorčí rada České pošty se snaží odvrátit dvouhodinovou stávku, kterou na pondělí ohlásily tři menšinové odborové organizace. Na zvýšení mezd zaměstnanců chce použít dosud nevyplacenou kompenzaci od státu za poskytování univerzální služby v letech 2013 a 2014.

Pošta požadovala po Českém telekomunikačním úřadu úhradu nákladů na zajišťování základních služeb, které nabízí na základě objednávky státu, za roky 2013 a 2014 dohromady přes 3,5 miliardy korun. Regulátor podniku přiznal o dvě miliardy méně. Úhrada stále není vyřešena, což by se mělo urychlené stát.

"Odmítáme nátlakové akce menšinových odborů a jejich požadavky vedoucí k destabilizaci podniku. Dozorčí rada dále vyjádřila podporu vedení podniku za konstruktivní jednání podpořené stanoviskem většiny odborových organizací působících u České pošty, současně požádala zakladatele a příslušné resorty, aby nastalou situaci intenzivně řešili," uvedl předseda dozorčí rady Jan Mareš.

Tři menšinové odborové organizace požadují navýšení tarifních mezd o 2500 Kč měsíčně. Pošta se před třemi týdny dohodla s většinou z devíti odborových organizací, že navýší od dubna tarifní mzdy pracovníků v provozu o 2,6 procenta, tedy v průměru asi o 550 Kč.

Průměrná mzda v podniku se pohybuje kolem 21.400 Kč, tedy téměř 6000 Kč pod celostátním průměrem.

Témata:  Česká pošta stávka

Související

Aktuálně se děje

11. prosince 2025 15:30

České hory trestají váhavé. Za skipas můžete zbytečně zaplatit stovky korun navíc

Lyžařská sezona se teprve rozjíždí, ale cenový souboj o peněženky už dávno začal. Na první pohled to přitom vypadá skoro idylicky – oficiální ceníky slibují jen velmi mírné zdražení skipasů, většinou o dvě až tři procenta, tedy zhruba tempem inflace. Část areálů ceny dokonce vůbec nezvedla. Jenže tyto tabulky dnes slouží spíš jako dekorace. Skutečné ceny se totiž už neurčují tiskem na papír, ale algoritmem, který řídí nabídku podle poptávky podobně jako u letenek nebo hotelů. A právě tady se rodí ty největší rozdíly.

Zdroj: Lukáš Kovanda

Další zprávy