reklama

Podle Asociace malých a středních podniků a živnostníků ČR (AMSP) měli ale restauratéři často špatně nastavené pokladny.

Maximální odezva systému finanční správy má být dvě sekundy, to znamená, že do dvou sekund od okamžiku, kdy prodejce odešle evidenci tržby, by mělo zařízení obdržet potvrzující zprávu z daňového portálu. Při delší odezvě může obchodník vystavit účtenku bez identifikačního kódu EET.

"Někteří to měli špatně nastavené a stěžovali si, že trvá třeba minuty, než to ten systém schroustá. Bylo to nastavením tiskárny. Oni si s tím nevěděli rady, takže jsme je museli orientovat v tom, aby jim to dodavatel náležitě upravil. To byly snad jediné problémy, že to bylo chybně nastavené od výrobce," řekl ČTK manažer pro legislativu AMSP Věroslav Sobotka.

Problémy ale podle něj můžou mít po spuštění druhé vlny starší obchodníci, kterým je 70 nebo 80 let, a práci s novým zařízením budou těžko zvládat. "Můžou mít třeba tablet, ale to pro ně moc není, a tlačítková pokladna se jim zase nevyplatí, to už je nad jejich možnosti, když vydělávají pár tisíc měsíčně," řekl Sobotka.

Povinná EET začala platit loni od 1. prosince pro restaurace a ubytovací zařízení. Druhá vlna zavádění EET začne tuto středu a týká se hlavně 250.000 maloobchodních a velkoobchodních firem. Další obory podnikání přijdou na řadu později. Vláda si od EET slibuje omezení daňových úniků a narovnání podnikatelského prostředí, pravicová opozice opatření kritizuje.

0 komentářů Napište svůj názor

reklama