Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

ÚOOZ v roce 2016 rozdal pokuty za šest milionů, kontroloval i uprchlická zařízení

Peníze CZK, ilustrační fotografie
Peníze CZK, ilustrační fotografie
Foto: Adam Mráček / INCORP images

Praha - Úřad pro ochranu osobních údajů (ÚOOÚ) loni na pokutách vybral přes šest milionů korun, což je čtyřnásobek při srovnání s rokem 2015. Kontrolou prošly nejen soukromé firmy, ale i státní instituce včetně ministerstev či uprchlických zařízení.

Nejvyšší sankci udělil společnosti T-Mobile, a to 3,6 milionu korun. Operátor dostal pokutu v polovině loňského roku kvůli tomu, že dostatečně nezabezpečil data svých klientů před jejich odcizením svým zaměstnancem.

Mezi odcizenými údaji byla jména, data narození, adresy, telefonní čísla, zákaznické kódy, údaje o tarifech, průměrných útratách a značkách zařízení i čísla účtů. Operátor postih přijal. Sankci označil za nepřiměřenou, ale neodvolal se.

V uprchlických zařízeních problémy nebyly. Naopak ministerstvu práce a sociálních věcí úřad uložil pokutu ve výši 150.000 korun za to, že nedostatečně kontrolovalo zálohovaná data žadatelů o dávky v pronajatých externích datových centrech.

Předsedkyně úřadu Ivana Janů ve zprávě poukázala na to, že ÚOOÚ byl loni na rozdíl od minulosti jen několikrát opomenut jako připomínkové místo. Jako příklad uvedla návrh novely zákona o zpravodajských službách, v němž byla navrhována reforma dozoru nad zpravodajskými službami.

Témata:  ÚOOÚ pokuty ministerstva

Související

Aktuálně se děje

10. prosince 2025 8:26

Poslední rozloučení s Patrikem Hezuckým (†55). Evropa 2 oznámila termín a místo

Na den přesně týden poté, co Česko oběhla smutná zpráva o jeho odchodu, se rodina a přátelé rozloučí s moderátorem Patrikem Hezuckým. Uzavřený smuteční obřad proběhne v pátek odpoledne v Praze. Hezucký podlehl vážné nemoci, bylo mu 55 let. 

Zdroj: Jan Hrabě

Další zprávy

Vánoční Coca-Cola kamion zahájil turné u Westfieldu Černý Most (10.12.2025)

Vánoce jsou tady. Legendární kamion Coca-Cola vyráží na turné po republice

Ikonický červený vánoční kamion Coca-Cola se stal pro mnohé lidi po celém světě symbolem začátku sváteční sezóny. Tato tradice, která v sobě nese myšlenku vzájemné pospolitosti a sdílení, se po roce vrací i do České republiky, aby rozdávala vánoční kouzlo a zároveň podpořila dobrou věc. Letošní kampaň je navíc silně spojená s tradičním vánočním zvonečkem, který připomíná, že kouzlo Vánoc spočívá v okamžicích, kdy se schází rodina a přátelé.