Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

ÚOOÚ udělil firmě rekordní pokutu 4,25 milionu za spam

Peníze CZK, ilustrační fotografie
Peníze CZK, ilustrační fotografie
Foto: Adam Mráček / INCORP images

Praha - Mostecká společnost Eurydikapol (dříve společnost JH HOLDING) dostala pokutu 4,25 milionu korun za šíření nevyžádaných obchodních sdělení. Sankci vyměřil Úřad pro ochranu osobních údajů (ÚOOÚ).

"K této pro zatím nejvyšší částce dospěl úřad na základě zhodnocení podaných stížností, jichž obdržel okolo 700. Tato nevyžádaná obchodní sdělení byla zasílána opakovaně po dobu téměř jednoho roku," uvedla šéfka ÚOOÚ Ivana Janů.

Firma neprokázala, že disponovala souhlasy ve smyslu zákona o některých službách informační společnosti, a tudíž zasílala nevyžádaná obchodní sdělení bez těchto souhlasů. Dopustila se tím podle úřadu správního deliktu, neboť adresáti nebyli ani jejími zákazníky.

"Při stanovení výše sankce úřad zohlednil jak celkový počet přijatých stížností, tak počet unikátních adres, na které byla obchodní sdělení zaslána, tedy počty lidí, kteří byli zasaženi takovým protiprávním jednáním," upřesnila Janů.

Úřad při úterním udělení pokuty také zohlednil to, že i přes zahájenou kontrolu společnost nadále nevyžádaná obchodní sdělení zasílala a nedbala tak na upozornění úřadu. P

Témata:  spam ÚOOÚ pokuty CZK (česká koruna)

Související

Aktuálně se děje

10. prosince 2025 8:26

Poslední rozloučení s Patrikem Hezuckým (†55). Evropa 2 oznámila termín a místo

Na den přesně týden poté, co Česko oběhla smutná zpráva o jeho odchodu, se rodina a přátelé rozloučí s moderátorem Patrikem Hezuckým. Uzavřený smuteční obřad proběhne v pátek odpoledne v Praze. Hezucký podlehl vážné nemoci, bylo mu 55 let. 

Zdroj: Jan Hrabě

Další zprávy

Vánoční Coca-Cola kamion zahájil turné u Westfieldu Černý Most (10.12.2025)

Vánoce jsou tady. Legendární kamion Coca-Cola vyráží na turné po republice

Ikonický červený vánoční kamion Coca-Cola se stal pro mnohé lidi po celém světě symbolem začátku sváteční sezóny. Tato tradice, která v sobě nese myšlenku vzájemné pospolitosti a sdílení, se po roce vrací i do České republiky, aby rozdávala vánoční kouzlo a zároveň podpořila dobrou věc. Letošní kampaň je navíc silně spojená s tradičním vánočním zvonečkem, který připomíná, že kouzlo Vánoc spočívá v okamžicích, kdy se schází rodina a přátelé.