Praha - Zaměstnanci České pošty se mohou nově se svými pracovněprávními problémy obracet na ombudsmana pro zaměstnance. Pošta nově zavádí tento institut od poloviny května. Podnikovou ombudsmankou byla jmenována Soňa Lavičková, informuje ceskaposta.cz.
„Na poštu jsem nastoupila hned po absolvování vysoké školy. Pracovala jsem na různých pozicích...znám poštovní provoz a rozumím i pracovněprávní oblasti. Mohu tak navázat na zkušenosti, které jsem za ta léta na poště získala." uvedla nová ombudsmanka, která je zároveň členkou Dozorčí rady České pošty jako volený zástupce zaměstnanců.
Funkce ombudsmana, stojící mimo organizační strukturu a přímo podléhající generálnímu řediteli, tak může ze své pozice garantovat nezávislé prošetření podnětů, se kterými se na něj zaměstnanci obracejí.
„Funkci zaměstnanecké ombusdmanky beru jako další krok směrem k lepší komunikaci se zaměstnanci. Jsme největší zaměstnavatel v České republice, je nás téměř 32 tisíc a v takto velké firmě se problémy logicky mohou objevit. I proto máme poštovní ombudsmanku, u které v případě potřeby najdou naši zaměstnanci zastání," říká generální ředitel České pošty Martin Elkán.
"Smyslem práce nové ombudsmanky je řešit jednání, které je v rozporu s právními normami nebo interními předpisy," doplnil Matyáš Vitík, tiskový mluvčí pošty.
V případě, že pracovníci budou mít pocit, že se standardními postupy nemohli ze svého pohledu dovolat svých práv, najdou nestranné a objektivní posouzení své situace právě v zaměstnaneckém ombudsmanovi. Ten je také oprávněn navrhovat případné změny či systémová opatření, která povedou ke zkvalitnění činnosti České pošty a k ochraně práv jejích zaměstnanců.
Témata: Česká pošta, ombudsman
Související
29. srpna 2024 12:51
9. srpna 2024 12:55
18. ledna 2024 16:40
12. prosince 2023 21:15
7. listopadu 2023 13:18
22. září 2023 17:51