reklama

Od letošního ledna reguluje pohyb kamionů nově značka zakazující nákladním vozidlům se v označeném úseku předjíždět. Plošný zákaz předjíždění na celé dálniční síti nicméně ministerstvo dopravy odmítlo s tím, že by pomalu jedoucí nákladní vozidlo dlouhodobě zpomalovalo průjezd pravého pruhu bez toho, aby jej mohly zbylé nákladní vozy předjíždět.

„Prioritou je pro nás zvýšení bezpečnosti dopravy. Vzájemné zdlouhavé předjíždění kamionů na dálnicích musí skončit. Jde o velmi nebezpečný manévr, který brání plynulé jízdě. Proto zakážeme nákladním autům předjíždění na dálnicích, kde jsou dva pruhy. Zároveň na mnoha místech musíme další pruh přistavět, aby kamion mohl bezpečně předjíždět pomalejší auta. Jsme si vědomi potřebnosti kamionové dopravy, ale musíme stanovit taková pravidla, aby kamiony neohrožovaly ostatní řidiče," řekl předseda poslaneckého klubu ODS Zbyněk Stanjura.

„Policie by se měla zaměřit na kontrolu skutečně závažných přestupků. Často vidíme zbytečně sníženou rychlost na přehledné silnici, kde policisté čekají na chybu řidičů. To musí přestat. Místo jednoduchého pokutování banálních přestupků by policisté měli důsledněji postihovat nebezpečné chování na silnici," uvedl na webu ods.cz předseda strany Petr Fiala.

„Chceme dát obcím možnost, aby omezily vjezd tranzitních kamionů na své území. Řidiči mnohdy využívají silnice třetí třídy, aby se vyhnuli dálničním poplatkům. Je to velmi bezohledné k obyvatelům měst. Jako starosta Soběslavi vím, o čem mluvím. Je také třeba urychleně dostavit dálnici D3 do jižních Čech. Pokud uspěji v senátních volbách, budu se této problematice věnovat," tvrdí starosta Soběslavi Jindřich Bláha.

Kromě výstavby třetích pruhů navrhuje ODS v dopravě například snížit byrokracii při přípravě silničních staveb a zvýšit obranu těchto projektů před ideovými odpůrci staveb. Dále navrhuje zavést možnost žádat o registraci vozidla nebo o řidičský průkaz prostřednictvím internetu, nebo platbu pokut platební kartou. Na železnici pak strana navrhuje například privatizaci menšinového podílu Českých drah, od čehož si slibuje zlepšení služeb tohoto státem vlastněného dopravce.