Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

Sexistické prasátečko: Porota udělila anticeny za vulgární reklamy

Ilustrační fotografie
Ilustrační fotografie
Foto: Pixmac

Brno - Anticenu Sexistické prasátečko letos získalo od veřejnosti Free Radio. Odborná porota vybrala reklamu firmy FEKO LT na čištění kanalizace. Snahou organizátorů akce je již několik let upozorňovat na sexistické stereotypy, používání odhalených žen a sexu k propagaci produktu, který s nimi nesouvisí.

Free Radio dostalo anticenu za facebookový příspěvek, který používá jazykový sexismus, ponižující vtip a zesměšňuje světovou kampaň #metoo, v níž ženy zveřejňují příběhy znásilňovaných žen. Na billboardu firmy FEKO LT je obrázek ženy sedící na záchodě oblečené jako prostitutky se sloganem "Výcuc všeho co smrdí". O výsledcích letošního ročníku informovala v tiskové zprávě Petra Havlíková ze spolku Nesehnutí, který soutěž organizuje.

Příspěvek Free Radia umístila odborná porota na druhé místo. Na obrázku je žena s odhaleným dekoltem opřená o stůl, se kterou zezadu souloží muž, jemuž není vidět hlava. Výjev doprovází slogan "Cesta k úspěchu nemusí být složitá, pokud jí rozumíte". Podle spoluorganizátorky Kristýny Pešákové v sobě reklama snoubí několik forem sexismu. "Žena je vyobrazena jako pouhý objekt, který je možné využít, a podporuje tak kulturu, kde se na ženské tělo nahlíží jako na věc. Zároveň celosvětová kampaň #metoo přinesla velké množství příběhů, kdy je moc v práci zneužitá právě skrze sex," uvedla Pešáková.

Reklamu firmy FEKO LT, kterou vybrala jako vítěze odborná porota, okomentovala organizátorka obdobné soutěže na Slovensku Diana Gregorová. "Chápu, že vytvořit zajímavou reklamu na čištění kanalizací je kreativně náročná úloha. Ponižování žen ale není cestou. Reklama vulgárním způsobem zesměšňuje zobrazenou ženu a v podstatě ji staví na stejnou úroveň s nežádoucím odpadem, čímž snižuje její důstojnost," uvedla Gregorová.

Veřejnost na druhé místo vybrala reklamu pivovaru Modrá hvězda, na níž je klečící nahá žena, v rozkroku má logo pivovaru a slogan je "Pivní pálenka dokonalá milenka". Třetí místo obsadila personální agentura Rich Service. Bez vazby k produktu dominuje billboardu žena v erotickém prádle se sloganem "Pustíme se do práce?"

Porotci na druhé místo vybrali zmíněnou reklamu Free Radia, třetí příčku obsadil pivovar Bernard za sérii reklam s nakreslenými polonahými ženami.

Témata:  Sexistické prasátečko reklama ženy

Aktuálně se děje

22. února 2025 13:02

Daňové přiznání za rok 2024: Do kdy jej podat a jak jej zaplatit?

Daňové přiznání k dani z příjmů fyzických osob je povinností pro každou fyzickou osobu, která má daňovou povinnost v České republice, a to jak pro rezidenty, tak pro nerezidenty, přičemž u nerezidentů se vztahuje pouze na příjmy plynoucí ze zdrojů v ČR. Při podávání přiznání musíte zahrnout všechny příjmy, s výjimkou těch, které jsou od daně osvobozené, nebo těch, z nichž je daň vybírána srážkou podle zvláštní sazby.

Zdroj: Libor Novák

Další zprávy

Policie ČR, ilustrační foto

Útok v Hradci: Česko truchlí za oběti vraždy

Královéhradeckem se šíří smutek, hněv i strach. Tragédie, která se ve čtvrtek ráno odehrála v místním obchodě, zasáhla nejen blízké obětí, ale i širokou veřejnost. Dvě prodavačky, 19letá dívka a 38letá žena, se staly oběťmi brutálního útoku 16letého mladíka, který si je podle všeho vybral zcela náhodně.