reklama

Slova Zavorala je možné vnímat jako zastrašování, píše se v dokumentu. Prohlášení podepsalo několik desítek zaměstnanců. Pracovníci žádají Etickou komisi rozhlasu, aby odvysílané reportáže zhodnotila. Podle mluvčího rozhlasu Jiřího Hošny jsou slova o zastrašování absurdní, ředitel naopak postupuje co nejtransparentněji.

Ve středu Zavoral na zasedání Rady Českého rozhlasu uvedl, že Kroupovy reportáže byly nevyvážené a neobjektivní. Podle něj mu to potvrdila analýza Institutu komunikačních studií a žurnalistiky (IKSŽ) Fakulty sociálních věd Univerzity Karlovy v Praze, kterou si rozhlas nechal zpracovat. Rada pak jednomyslně doporučila, aby se rozhlas snažil do budoucna o objektivitu, což se v "tomto případě zcela nestalo".

"Ač měl generální ředitel Zavoral k dispozici tři nezávislé analýzy, zcela účelově si vybral jen jednu z nich a z té pak pouze citoval vybrané pasáže," uvádí prohlášení zaměstnanců. Naopak cituje část analýzy, která pochybení relativizuje. Podle Hošny by se stejně tak dalo hodnotit vytrhávání několika vět analýzy ze strany zaměstnanců. Ostatní analýzy podle něj nebyly dostatečné, text Karla Hvížďaly charakterizoval spíše jako esej než jako mediální analýzu.

Zaměstnanci v prohlášení kritizují i starší Zavoralovy výroky . například "nepodložená slova" na listopadové radě rozhlasu o tom, že kauza "byla načasovaná" nebo že byla součástí "antibabišovského tažení". V den, kdy rozhlas reportáž vysílal, byl bývalý vlastník Agrofertu, předseda hnutí ANO Andrej Babiš na Pražském hradě za prezidentem Milošem Zemanem, kde mu předal seznam navrhovaných ministrů.

"Domníváme se, že vyjádření generálního ředitele Českého rozhlasu je manipulativní a jeho chování a vyjadřování velmi poškozuje dobré jméno veřejnoprávního Českého rozhlasu. Zároveň bychom chtěli touto cestou požádat Etickou komisi Českého rozhlasu, aby nejen zhodnotila odvysílané reportáže, ale vyslovila i svůj názor na postoj a vystupovaní Reného Zavorala, které je podle našeho názoru možné vnímat jako zastrašování," píše se v prohlášení. Zavoralova prohlášení jsou negativní a poškozují dobré jméno veřejnoprávního média, uvádí dokument.

Rozhlas se brání, že takový postup vedení je standardní. "Tady vůbec nejde o to, jakého tématu se to týká. Kdyby se to týkalo jiného tématu a měla ta reportáž formální chyby, tak bychom postupovali úplně stejně. Několikrát generální ředitel zdůraznil, že téma reportáží on nikdy nezpochybnil a nikdy nezasahoval, co by se mělo, nemělo vysílat. Všechny reportáže byly odvysílány, byly zveřejněny," řekl ČTK Hošna.

Loading...
reklama