reklama

Kapsch nechtěl obsah námitek komentovat, ale podle informací ČTK firma zpochybňuje deklarovanou technologickou neutralitu výběrového řízení. "Potvrzujeme, že jsme před nedávnem podali k ÚOHS další námitky týkající se probíhajícího mýtného tendru, nicméně víc v tuto chvíli nechceme komentovat," uvedl mluvčí Kapsche David Šimoník.

"Je to zjevně další snaha zastavit běžící mýtný tendr, abychom nemohli v březnu srovnat nabídky všech čtyř konsorcií firem, které se kvalifikovaly. Kapsch se svými podněty doposud neuspěl, naposledy ÚOHS zamítl jejich návrh na zastavení mýtného tendru 1. února. Před klíčovým termínem 8. března pociťujeme zesilující tlak na zboření probíhajícího výběrového řízení na provozovatele mýta," reagoval mluvčí ministerstva Jakub Stadler.

Podle podnětu Kapsche, který pro Česko vybudoval a provozuje mikrovlnný mýtný systém, lze na mnoha faktech a požadavcích vyplývajících ze zadávací dokumentace prokázat, že tendr jednoznačně preferuje satelitní technologii. Zadání podle firmy prakticky znemožňuje využít dosud používaný mýtný systém.

Antimonopolní úřad již loni v listopadu vydal předběžné opatření, podle kterého ministerstvo dopravy nesmí s vítězem výběrového řízení podepsat smlouvu. Podpis je ale podle ministerstva zatím daleko. Ministr dopravy v demisi Dan Ťok (za ANO) obvinil ÚOHS, že v případě prošetřování tendru postupuje nestandardně.

Ministerský tendr, do kterého se přihlásili čtyři uchazeči, počítá s tím, že po roce 2019 se zpoplatnění rozšíří o 900 kilometrů silnic první třídy z nynějších zhruba 230 kilometrů. Do výběrového řízení na provozovatele mýtného systému po roce 2019 se hlásí současný provozovatel Kapsch, slovenský výběrčí SkyToll, maďarský National Toll Payment Services a německá firma T-Systems.

reklama