reklama

Ve slevových akcích nabízel Penny Market vepřové maso v konzervě s výrazně nižším podílem obsahu masa, než bylo uvedeno na obale. Šlo o značku SÝPKA Šlechtická, konzerva je vyrobená v Polsku. Inspekce zahájila s prodejcem správní řízení o uložení pokuty a zároveň mu nařídila, aby všechny další šarže tohoto výrobku nechal na vlastní náklady analyzovat ve specializované laboratoři.

Maso ve vlastní šťávě mělo jednou 69 procent masa, v druhém případě 73 procent, mělo mít 89 procent. Maso šlechtické se šunkou mělo v jednom případě 69 procent, ve druhém 72 procent a ve třetím 67 procent masa, mělo mít 86 procent.

"Považujeme za zcela nepřijatelné, pokud některé subjekty na trhu dosahují pro spotřebitele atraktivních cen zfalšováním obsahu, kdy klamavě sníží podíl nejnákladnější složky potraviny, a tyto výrobky následně ve velkých objemech nabízí v tzv. letákových a slevových akcí. Aktuální zjištění pěti nevyhovujících šarží podobných výrobků od jednoho výrobce ukazuje, že nejde o náhodu a některé subjekty povýšily falšování na nástroj konkurenčního boje. Budeme v kontrolách tohoto druhu pokračovat v nesnížené intenzitě napříč potravinářskými komoditami," uvedl ústřední ředitel SZPI Martin Klanica.

Penny market loni dostal nejvíce pokut od České obchodní inspekce. Inspektoři uložili prodejci 23 pokut v celkové výši 4,6 milionu korun. "Nejčastěji tato společnost nedodržela slibovanou akční cenu při konečném účtování a užila také nekalé obchodní praktiky," uvedl mluvčí inspekce Jiří Fröhlich.