Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

Neobvykle teplé počasí popletlo řidiče, někteří ještě nemají přezuté pneumatiky

Přezutí pneumatik, ilustrační fotografie
Přezutí pneumatik, ilustrační fotografie
Foto: Adam Mráček / INCORP images

Na zimní pneumatiky má v současnosti přezuto kolem 80 procent českých řidičů, což je o jednotky procent méně, než ve stejnou dobu loni. Může za to netypicky teplé počasí v říjnu a na začátku listopadu. Vyplývá to ze statistik pneuservisů a serveru Pneumatiky.cz.

Kvůli tomu, že na přelomu října a listopadu panovalo teplo, lidé mnohdy přezouvání odložili. Pneuservisy tak čeká ještě jedna špička sezóny. "Po dočasném zvolnění přichází druhá vlna a poptávka po přezutí se v porovnání s minulým týdnem zdvojnásobila. S tím souvisí zhruba týdenní čekací lhůty, které se ale rychle plní," uvedl ředitel e-shopu Pneumatiky.cz Vojtěch Schwangmaier.

Zhruba deset procent řidičů čekalo s koupí zimních pneumatik na chladnější počasí, další 3,5 procenta jezdí na celoročních pláštích a přezouvání se jich netýká a zbylých 6,5 procenta řidičů jezdí celoročně na zimních nebo letních pneumatikách.

Celoroční pláště jsou ideální řešení pro lidi z větších měst, kteří málokdy vyjíždějí do zasněžených oblastí. Stále jde ale o jedinou směs, která se během roku musí vyrovnat s teplotním rozdílem i více než 50 stupňů Celsia.

Čím dál rozšířenější službou pneuservisů je uskladnění plášťů, kdy se cena pohybuje na úrovni 80 Kč měsíčně za celou sadu. V suchém prostředí bez přístupu UV záření nedochází ke zbytečnému stárnutí pneumatik a nehrozí ani případné deformace.

Témata:  auto pneumatiky řidiči

Související

Aktuálně se děje

31. srpna 2025 16:35

Mrazivá slova naší hokejové legendy. Golonka přiznal myšlenky na smrt

Na Slovensku rezonují velmi upřímná slova legendy našeho hokeje z dob společného státu. Jozef Golonka má za sebou další operaci a přiznává, že znovu pod kudlu už se mu moc nechce. Nemuselo by to totiž dobře dopadnout. 

Zdroj: Dan Šrámek

Další zprávy

Pendolino jezdí do Českých Budějovic až dvousetkilometrovou rychlostí.

Rekordní sprint na jih Čech. Pendolino už jezdí v běžném provozu rychleji než stošedesátkou

Česká železnice prolomila dosavadní rychlostní limit 160 km/h v pravidelné dopravě. Vysokorychlostní jednotka Pendolino Českých drah na lince z Prahy do Českých Budějovic poprvé dosahuje rychlosti až 200 km/h. Cestující se tak dostanou do jihočeské metropole v rekordním čase 95 minut, v opačném směru bude vlak ještě o pět minut rychlejší. Pendolino dosahuje své maximální rychlosti díky technologii naklápění vozů na dvou úsecích jižního koridoru, mezi Voticemi a Sudoměřicemi a mezi Doubím a Soběslaví.