reklama

Převážený pacient, ročník narození 1932, zemřel. Zraněná spolujezdkyně ze sanitky byla převezena do nemocnice. Řidič sanitky a lidé z vlaku vyvázli bez zranění.

 
"Vyjadřujeme soustrast všem pozůstalým. V tuto chvíli nemůžeme nijak komentovat okolnosti a zavinění nehody a počkáme v této věci na výsledek šetření policie," řekla Horáková.

Nemocnice podle ní nabídla řidiči i sestře, která jela jako spolujezdec, pomoc psychologů. "V případě, že to bude potřeba, poskytneme našemu zaměstnanci i veškerou odbornou a právní pomoc. V případě prokázání zavinění na straně našeho zaměstnance jsme připraveni nést plnou odpovědnost," dodala Horáková.

V Čenkově se srazila sanitka s vlakem, převážený pacient zemřel
Na železničním přejezdu v Čenkově na Příbramsku se dnes ráno srazila sanitka s osobním vlakem. Převážený pacient, narozený v roce 1932, zemřel. Zraněná spolujezdkyně ze sanitky byla převezena do nemocnice, řekly ČTK mluvčí příbramské policie Monika Schindlová a záchranné služby Petra Effenbergerová. Sanitka patřila hořovické nemocnici, potvrdila její mluvčí Petra Horáková. Provoz na trati byl obnoven zhruba po čtyřech hodinách v 11:30.

Nehoda se stala kolem 07:30 na trati mezi Jinci a Bratkovicemi. "Převozová sanitka se střetla s osobním vlakem. Na místě zemřel převážený pacient," uvedla mluvčí. Spolujezdkyně ze sanitky utrpěla zhmoždění hrudníku od bezpečnostního pásu. "Po nezbytném ošetření byla přepravena do hořovické nemocnice," řekla Effenbergerová. Řidiči sanitky a 25 cestujícím ve vlaku se podle mluvčí nic nestalo.

Provoz na trati byl zhruba čtyři hodiny zastaven, náhradní dopravu zajišťovaly autobusy. "Příčinu nehody zjišťujeme," dodala Schindlová. Dodala, že alkohol byl vyloučen jak u řidiče sanitky, tak u strojvedoucího.

Převozové sanitky se vesměs využívají k přepravě pacienta mezi nemocnicemi nebo z domova do nemocnice. V případě hromadného neštěstí mohou být využité také k primárním výjezdům.

Podle odborníků musí být převážený pacient vždy připoutaný. Pokud sedí na klasické sedačce, má obvyklé bezpečnostní pásy. Na viditelném místě musí být písemné upozornění, že pacient je povinen být za jízdy připoután. Pokud je převážen na takzvaném infarktovém křesle, které má kolečka, je křeslo za jízdy zajištěno speciálními zámky, pacient je připoután přímo v křesle. Jištěný pásy je i pacient převážený na nosítkách.

Podle zjištění ČTK se ale stává, že pacient není za jízdy připoután. Důvěryhodný zdroj z oboru ČTK řekl, že se stávají i případy, kdy pacienta řidič před jízdou připoutá, ale dotyčný se za jízdy odpoutá. V této situaci by měl být za své případné zranění zodpovědný pacient.

Zdroj ČTK připomněl, že nehody sanitek s nepřipoutanými pacienty se už staly. Příkladem může být tragická nehoda sanitky v květnu 2018 u Kralovic na Plzeňsku, kdy se řidič sanitky snažil zabránit střetu se srnou. Při brzdění pacientka vylétla ze sedačky a zemřela.