Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

Tržby v Česku zrychlily růst, lidé mají zájem o oděvy, obuv, sportovní a rekreační zboží

Ilustrační fotografie
Ilustrační fotografie
Foto: Marie Cvrčková, EuroZprávy.cz

Maloobchodní tržby bez prodejů aut v Česku v únoru zrychlily meziroční růst na 5,1 procenta z revidovaných lednových 4,9 procenta. Téměř o pětinu se zvýšily tržby internetových obchodů a zásilkových služeb. Růst podpořil také větší zájem nakupujících o oděvy, obuv, sportovní a rekreační zboží. Vyplývá to z údajů, které dnes zveřejnil Český statistický úřad.

Meziměsíčně v únoru tržby maloobchodníků očištěné o sezonní vlivy vzrostly o 0,4 procenta. U potravin se zvýšily o procento, u nepotravinářského zboží o 0,3 procenta, zatímco za pohonné hmoty klesly o 0,6 procenta.

Meziročně utržili obchodníci víc za nepotravinářské zboží o 7,7 procenta, za pohonné hmoty o 3,9 procenta a za potraviny o 2,5 procenta.

Únor lákal k nákupům oděvů, obuvi, sportovního a rekreačního zboží. Meziročně se tržby v maloobchodě očištěné o kalendářní vlivy v únoru zvýšily reálně o 5,1 %, stejně jako bez očištění. Meziměsíčně tržby vzrostly o 0,4 % ??https://t.co/iCbTTGxwBJ #rychlainformace pic.twitter.com/cPh1BrL1Xp

— ČSÚ (@statistickyurad) 5. dubna 2019

Tržby internetových obchodů a zásilkových služeb meziročně stouply o 18,6 procenta. Ve specializovaných prodejnách vzrostly u oděvů a obuvi o 13,6 procenta a u výrobků pro kulturu, sport a rekreaci o 12,3 procenta.

Tržby v obchodech s výrobky pro domácnost se zvýšily o 7,2 procenta a v prodejnách s počítačovým a komunikačním zařízením o 4,6 procenta. Meziroční pokles tržeb o 3,4 procenta naopak zaznamenaly lékárny a další prodejny zdravotnického zboží.

Za prodej a opravy motorových vozidel tržby proti loňskému únoru stouply o procento. Ve srovnání s lednem po sezonním očištění vzrostly o 1,7 procenta.

Témata:  tržby obchody e-shopy

Související

Aktuálně se děje

1. července 2025 16:19

Jaromír Soukup je opravdu nepoučitelný. Češi dostali další důkaz

Červen je sice minulostí, ale vzpomínky na porážku Jaromíra Soukupa v zápase s influencerem Markem "Datlem" Valáškem jsou stále živé. Všechno nicméně nasvědčuje tomu, že známý podnikatel je nepoučitelný. Zdroje totiž potvrzují, že chce i přes pokročilý věk a nevalné výsledky v boxerské kariéře pokračovat. 

Zdroj: Dan Šrámek

Další zprávy