reklama

Podle Kremlíka by nový šéf silničářů Kováčik, který dosud působil jako předseda dozorčí rady Státního fondu dopravní infrastruktury (SFDI), měl zrychlit dopravní výstavbu. Kroupu chce ministr v resortu udržet.

"Od nastupujícího generálního ředitele očekávám nový impulz k zefektivnění práce ŘSD, dopravní stavby je třeba dobře připravit, správně nastavit smlouvy a důsledně dohlížet na jejich plnění, musí také dbát na kvalitu staveb. Je potřeba nastavit účinné řídící i kontrolní mechanismy a projektové řízení, měl by také zvážit celkovou transformaci ŘSD," uvedl Kremlík.

Rychlý konec Kroupy ve funkci byl podle ministra výsledkem několika diskusí, které spolu v minulých dnech vedli. Změny v ŘSD se udály třetí den po nástupu Kremlíka do funkce, ministr rychlé změny odůvodnil tím, že chce co nejrychleji provést opatření k urychlení staveb.

Kováčik má podle ministra také zefektivnit řízení mimořádných událostí v provozu. Kremlíkchce, aby ŘSD případné komplikace v provozu řešilo rychleji a transparentně. "Řidiči musí mít při nehodách nebo překážkách na silnicích dostatek informací, aby mohli na situaci okamžitě reagovat," dodal Kremlík. Nový šéf ŘSD by měl o postupu jednat také s policií a kraji.

Kováčik dosud působil jako předseda dozorčí rady SFDI a na ministerstvu byl členem expertního týmu pro přípravu projektu PPP na dálnici D4. V minulosti pracoval také jako investiční ředitel Národní dálniční společnosti na Slovensku nebo jako předseda představenstva Inženýrských staveb Košice.

Kroupa byl v čele ŘSD od prosince 2014. V posledních měsících jej veřejnost kritizovala kvůli tempu výstavby a modernizace dálnic. Vyčítala se mu také situace z loňského prosince, kdy se kvůli zpoždění oprav D1 a hustému sněžení tvořily na páteřní dálnici mnohahodinové kolony.

Kremlík dnes jednal rovněž s generálním ředitelem Správy železniční dopravní cesty Jiřím Svobodou. Tématem byla práce organizace v předchozím roce a plány v následujících letech. Kremlík pozitivně zhodnotil postup rekonstrukcí nádražních budov a také přípravy vysokorychlostních tratí.

V Česku je rozestavěno 39 dálnic a silnic první třídy. Jde o 140 kilometrů nových dálnic, 52 kilometrů oprav dálnice D1 a 63 kilometrů silnic první třídy. Letos by mělo být otevřeno zhruba 26 kilometrů nových dálnic, loni stát zprovoznil čtyři kilometry. V ČR je v současnosti v provozu 1248 kilometrů dálnic a přes 5642 kilometrů první třídy.

0 komentářů Napište svůj názor

reklama