Praha - Ministr dopravy Dan Ťok (za ANO) bude muset prokázat, že udělalo vše pro to, aby stát zbavil v dalším pokračování výběru mýta závislosti na stávajícím provozovateli systému mýtných bran, společnosti Kapsch.
Toto je zákonná podmínka, za které bude moci na pondělním zasedání vlády ministerstvo pro místní rozvoj souhlasit s prodloužením smlouvy s Kapschem. Na dnešním setkání s novináři to řekla ministryně pro místní rozvoj Karla Šlechtová (za ANO). Právě souhlasem MMR, které má na starosti veřejné zakázky, podmiňuje hlasování o Ťokově návrhu koaliční ČSSD.
Ministerstvo dopravy navrhuje prodloužit smlouvu s Kapschem o tři roky a během této doby připravit otevřené výběrové řízení na nového provozovatele systému. Úřad už například vypsal výběrové řízení na poradce, který mu bude s touto zakázkou pomáhat. Návrh na zadání šestimiliardové zakázky společnosti Kapsch bez soutěže ale vládě nedoporučily pracovní komise pro veřejné zakázky a informační technologie.
Ťok by měl na pondělní zasedání vlády přinést materiály, kterými prokáže, že úřad skutečně pracuje na přípravě výběrového řízení po roce 2019, kdy má vypršet prodloužená tříletá lhůta pro Kapsch, uvedla Šlechtová. Pokud se to ministerstvu dopravy prokázat nepodaří, nevidí důvod, proč by MMR mělo zamítavé stanovisko vlastní pracovní komise pro veřejné zakázky měnit.
Témata: mýtné, Dan Ťok, Ministerstvo pro místní rozvoj
Související
22. července 2020 20:33
8. března 2020 18:39
3. února 2020 20:02
2. prosince 2019 13:58
1. prosince 2019 16:14
30. listopadu 2019 20:01