Pošta podle sdělení ořezává své portfolio produktů a služeb od těch částí, které jsou ekonomicky nevýhodné, nebo o ně není mezi zákazníky zájem. Od roku 2017 si měsíčně Balík Komplet zakoupily v průměru dvě tisícovky klientů. Výnosy tak sice pokrývaly náklady na tuto službu, ale nedosahovaly očekávané úrovně zisku. Uvolněné kapacity vyčleněné na Balík Komplet Pošta přesune na produkty, které jsou pro ni celkově finančně zajímavější.

"Ekonomická revize bude nadále pokračovat a zrušíme další produkty, které nesplnily naše finanční očekávání. Platí, že státní služby definuje stát a měl by za ně České poště jako jejich objednavatel zaplatit. Komerční služby, jako například Balíkovna, si na sebe vydělávají a budou pokračovat. Ty, které nepřináší očekávaný zisk, jako Balík Komplet, skončí,“ uvedl generální ředitel České pošty Roman Knap.

Balíky Komplet, které mají klienti již zakoupené, bude možné posílat celý příští rok. Součástí likvidace zásob Balíku Komplet je marketingová akce, kdy si lidé mohou od 1. listopadu až do vyprodání zásob, nejpozději ale do konce letošního prosince, zakoupit tento produkt za zvýhodněnou cenu 99 Kč pro velikost S a za 109 Kč pro velikost M. Mimo marketingovou akci stojí Balík Komplet 139 Kč pro velikost S a 169 Kč pro velikost M.