reklama

Státní podnik tak následuje konkurenční firmy, jako je Zásilkovna nebo DPD, které odesílání ze svých výdejních míst nebo samoobslužných boxů rovněž nabízí. Zásilkovna má v současnosti v tuzemsku téměř 6000 výdejen, DPD umožňuje podávání zásilek na 900 místech.

“Kromě neustále rostoucí sítě Balíkoven nabízí Česká pošta zákazníkům novou možnost, jak zjednodušit podání balíků. Stačí si na webu najít nejbližší Balíkovnu a balík tam zanést a jednoduše poslat,” uvedla ředitelka Balíkovny Lenka Kristová.

Poslání balíku z Balíkovny vyjde na 65 korun, při posílání na dobírku je cena 84 korun. To je výrazně méně, než když zákazník využije standardní balíkové služby České pošty na přepážce. U Zásilkovny vyjde odeslání na 69 korun a u DPD na 89 Kč. Za odeslání zákazník zaplatí on-line na stránkách Balíkovny, kde také zadá údaje k zásilce. Následně se mu vygeneruje štítek, který stačí jen vytisknout a nalepit na balík.

Pošta provozuje Balíkovny jako speciální okénka na pobočkách nebo u svých partnerů. Těmi jsou například obchody nebo vybraná prodejní místa Sazky. Česká pošta provozuje celkem 3200 poboček.

reklama