Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

Do Česka dorazilo 14.400 balení léku molnupiravir proti covidu

Do Česka dorazil lék molnupiravir proti covidu.
Do Česka dorazil lék molnupiravir proti covidu.
Foto: MaVe PR

Do Česka dnes ráno dorazilo 14.400 balení léku molnupiravir proti covidu-19. Distributor začne dnes lék rozvážet do 110 nemocnic po celé republice, kde si ho budou moci pacienti vyzvednout na základě doporučení od praktického lékaře. ČTK o tom informovala agentura MaVe PR, která zastupuje výrobce léku.

Molnupiravir je antivirotikum, které brání množení viru v těle pacienta. Má formu tobolek, což je výhoda oproti dosud dostupným lékům na covid, takzvaným monoklonálním protilátkám, které se musí podávat formou infuzí v nemocnicích. Nynější dodávka by měla být pro 14.400 pacientů, pro jednoho pacienta stačí jedno balení, uvedli zástupci výrobce.

"Lék už dnes distributor začne rozvážet do 110 nemocnic po celé zemi. V nemocnicích si lék pacienti budou moci vyzvednout na základě doporučení praktického lékaře. Jedná se o stejná zařízení, která dosud podávala monoklonální protilátky," uvedli zástupci výrobce.

Podle dřívějších údajů výrobce měl lék asi 50procentní účinnost při předcházení hospitalizaci po nákaze koronavirem. Agentura Reuters ale na konci listopadu uvedla, že podle posledních výzkumů má molnupiravir jen asi 30procentní účinnost.

České ministerstvo zdravotnictví dočasně povolilo použití molnupiraviru minulý týden. V rozhodnutí úřad uvádí, že medikament je určený k léčbě pacientů s prokázaným mírným a středně těžkým covidem-19, u kterých je vysoké riziko zhoršení nemoci spojené s nutností hospitalizace. Dostat ho mohou lidé ve věku od 18 let s výjimkou těhotných a kojících žen.

Témata:  léky koronavirus (coronavirus) COVID-19

Související

Aktuálně se děje

24. listopadu 2024 14:10

Kim Kardashian čelí kritice: Překročila hranice?

Kim Kardashian čelí kritice za reklamu na značku Skims, kde pózuje s růžencem kolem krku. Sociální sítě zaplavily reakce označující tento krok za neuctivý a marketingově vypočítavý. Reklama vyvolala vášnivou debatu a požadavky na omluvu.

Zdroj: Zdeněk Tuhý

Další zprávy