Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

Domácí mazlíčci nemusí mít obavy, Češi na nich šetřit neplánují

Doga
Doga
Foto: Pixabay

V době pandemie koronaviru vzrostly podle internetových prodejců, které dnes ČTK oslovila, prodeje chovatelských potřeb. Lidé trávili více času doma, někteří si zvíře pořídili, ti kteří ho měli, mu začali věnovat více pozornosti. Domácí mazlíčky Češi často vnímají jako plnohodnotné členy rodiny, obchodníci věří, že ani přes rostoucí inflaci na nich nebudou šetřit.

Naopak, chtějí je mít s sebou na cestách, přehled o jejich pohybu potřebují kdekoliv. Oblíbené jsou proto krmítka s kamerou, obojky s GPS, roste zájem o potřeby na cestování se psy, uvedli prodejci.

O novinkách na trhu produktů pro domácí zvířata se mohou lidé dozvědět ode dneška do neděle na veletrhu For Pets. Akce se koná na pražském výstavišti PVA Expo v Letňanech. Lidé mají kromě jiného možnost zhlédnout ukázky první pomoci pro zvířata nebo práci psovodů při odhalování pašeráků.

Nejsilnější kategorií v chovatelských potřebách jsou podle dat nákupního rádce Heureka.cz krmiva pro psy a kočky, vitamíny a veterinární přípravky. "Po potřebách pro psy a kočky se nejčastěji nakupuje vše pro hlodavce, křečci a morčata patří k vděčným a poměrně náročným zvířecím členům rodiny," uvedl šéf analytiků portálu Heureka Michal Buzek.

E-shop Alza.cz eviduje podle svého obchodního ředitele Ondřeje Hnáta vyšší poptávku po prémiových a dražších krmivech pro kočky a psy. Průměrná česká domácnost utratí podle něj za produkty pro psa 15.000 korun ročně, náklady na kočku jsou zhruba poloviční.

Internetový prodejce Mall.cz sleduje u prodejů krmiv pro psy meziročně srovnatelné hodnoty, u krmiv pro kočky je patrný nárůst, a to hlavně u takzvaných kapsiček. O ně podle mluvčí e-shopu Pavly Hobíkové vzrostl zájem o 30 procent proti loňskému roku. "O 80 procent vzrostl také zájem o veterinární diety a každodenní doplňky stravy, které podporují imunitu a slouží jako prevence různých onemocnění," doplnila.

Na Alze stále více zákazníků podle Hnáta kupuje takzvané chytré produkty. Jsou to třeba automatická krmítka s kamerou s možností propojení s mobilním telefonem. Trendem jsou také obojky s GPS, interaktivní hračky nebo samočisticí toalety.

Data Heureky ukazují na rostoucí zájem o potřeby na cestování se psem i psí kosmetiku všeho druhu, zastřihovače nebo oblečky pro psy. S ohledem na roční období stoupají podle Buzka prodeje antiparazitik pro psy a kočky a dalších veterinárních přípravků.

Dřívější průzkumy odhadovaly, že psa má až 40 procent Čechů, další pětina domácností se stará o kočku.

Témata:  zvířata psi

Související

Aktuálně se děje

24. prosince 2025 15:10

Něrgešová: Její vánoční vzkaz děsí fanoušky

Oblíbená moderátorka Laďka Něrgešová má za sebou rok, který by se dal označit za jeden z nejtěžších v jejím životě. Devětačtyřicetiletá tvář televize Prima svádí statečný souboj s nádorem na mozku, kvůli němuž musela v květnu podstoupit náročnou operaci. Následná léčba zahrnovala ozařování i chemoterapii, přesto se moderátorka rozhodla nezůstávat v ústraní a na podzim se vrátila ke své profesi.

Zdroj: Libor Novák

Další zprávy

Ilustrační foto

Jarní prázdniny 2026 jsou za dveřmi. Kdy zůstanou žáci doma?

Harmonogram jarních prázdnin pro rok 2026 je naplánován na období od začátku února až do poloviny března. Tato tradice, která v českém školství trvá již od padesátých let minulého století, slouží především k rovnoměrnému vytížení rekreačních středisek. Ministerstvo školství proto rozděluje volno do šesti týdenních bloků, přičemž rozhodujícím faktorem pro určení konkrétního data je příslušnost školy k danému okresu.