Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

Domácí mazlíčci nemusí mít obavy, Češi na nich šetřit neplánují

Doga
Doga
Foto: Pixabay

V době pandemie koronaviru vzrostly podle internetových prodejců, které dnes ČTK oslovila, prodeje chovatelských potřeb. Lidé trávili více času doma, někteří si zvíře pořídili, ti kteří ho měli, mu začali věnovat více pozornosti. Domácí mazlíčky Češi často vnímají jako plnohodnotné členy rodiny, obchodníci věří, že ani přes rostoucí inflaci na nich nebudou šetřit.

Naopak, chtějí je mít s sebou na cestách, přehled o jejich pohybu potřebují kdekoliv. Oblíbené jsou proto krmítka s kamerou, obojky s GPS, roste zájem o potřeby na cestování se psy, uvedli prodejci.

O novinkách na trhu produktů pro domácí zvířata se mohou lidé dozvědět ode dneška do neděle na veletrhu For Pets. Akce se koná na pražském výstavišti PVA Expo v Letňanech. Lidé mají kromě jiného možnost zhlédnout ukázky první pomoci pro zvířata nebo práci psovodů při odhalování pašeráků.

Nejsilnější kategorií v chovatelských potřebách jsou podle dat nákupního rádce Heureka.cz krmiva pro psy a kočky, vitamíny a veterinární přípravky. "Po potřebách pro psy a kočky se nejčastěji nakupuje vše pro hlodavce, křečci a morčata patří k vděčným a poměrně náročným zvířecím členům rodiny," uvedl šéf analytiků portálu Heureka Michal Buzek.

E-shop Alza.cz eviduje podle svého obchodního ředitele Ondřeje Hnáta vyšší poptávku po prémiových a dražších krmivech pro kočky a psy. Průměrná česká domácnost utratí podle něj za produkty pro psa 15.000 korun ročně, náklady na kočku jsou zhruba poloviční.

Internetový prodejce Mall.cz sleduje u prodejů krmiv pro psy meziročně srovnatelné hodnoty, u krmiv pro kočky je patrný nárůst, a to hlavně u takzvaných kapsiček. O ně podle mluvčí e-shopu Pavly Hobíkové vzrostl zájem o 30 procent proti loňskému roku. "O 80 procent vzrostl také zájem o veterinární diety a každodenní doplňky stravy, které podporují imunitu a slouží jako prevence různých onemocnění," doplnila.

Na Alze stále více zákazníků podle Hnáta kupuje takzvané chytré produkty. Jsou to třeba automatická krmítka s kamerou s možností propojení s mobilním telefonem. Trendem jsou také obojky s GPS, interaktivní hračky nebo samočisticí toalety.

Data Heureky ukazují na rostoucí zájem o potřeby na cestování se psem i psí kosmetiku všeho druhu, zastřihovače nebo oblečky pro psy. S ohledem na roční období stoupají podle Buzka prodeje antiparazitik pro psy a kočky a dalších veterinárních přípravků.

Dřívější průzkumy odhadovaly, že psa má až 40 procent Čechů, další pětina domácností se stará o kočku.

Témata:  zvířata psi

Související

Aktuálně se děje

30. května 2025 10:45

Felix Slováček prozradil, jak zpracovává žal. Anička by to tak chtěla

Budou to příští týden dva měsíce, co Anna Slováčková odešla po dlouhém a statečném boji se zákeřnou rakovinou. Vyrovnání se ztrátou blízkého je nejtěžší pro její rodiče. Lépe ho zvládá Felix Slováček, i když ani pro něj to není jednoduché. 

Zdroj: Dan Šrámek

Další zprávy

Pavel Blažek

Ministr spravedlnosti Blažek podává demisi

Ministr spravedlnosti Pavel Blažek (ODS) oznámil, že po dohodě s premiérem Petrem Fialou podává demisi. Důvodem je kontroverzní přijetí daru v podobě bitcoinů v hodnotě 956,8 milionu korun, které ministerstvu věnoval bývalý trestanec Tomáš Jiřikovský. Blažek trvá na tom, že se ničeho nezákonného nedopustil, ale nechce nadále poškozovat pověst vlády.