Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

Kdo je nejbohatší Čech Michal Strnad?

Michal Strnad
Michal Strnad
Foto: Czechoslovak Group

Michal Strnad, narozený 4. srpna 1992 v Chrudimi, patří mezi nejvýraznější postavy českého byznysu. Je stoprocentním vlastníkem a předsedou představenstva průmyslového holdingu Czechoslovak Group (CSG), který se prosadil v leteckém, zbrojním, automobilovém i železničním průmyslu. Firmu převzal od svého otce Jaroslava Strnada v roce 2018 a od té doby ji proměnil v jedno z nejmocnějších průmyslových impérií ve střední Evropě.

Czechoslovak Group profitovala zejména z rostoucí poptávky po zbraních a munici v důsledku rusko-ukrajinské války a globálního zbrojení, které zesílilo během druhého prezidentského období Donalda Trumpa. Zatímco v roce 2023 odhadoval časopis Forbes Strnadův majetek na 50 miliard korun, o rok později už to bylo 101 miliard. V květnu 2025 přinesla agentura Bloomberg nový odhad: 372 miliard korun – a Strnad se tak stal nejbohatším Čechem.

Skupina CSG se pod Strnadovým vedením dramaticky rozšířila. Zaměřuje se nejen na výrobu vojenských a obrněných vozidel, ale i hodinek, leteckých komponentů nebo specializovaných nákladních automobilů. Spolupracuje s evropskými giganty jako je General Dynamics European Land Systems nebo francouzský Nexter Systems.

V roce 2020 CSG koupila španělskou muničku Fábrica de Municiones de Granada, o dva roky později získala většinu ve známém italském výrobci munice Fiocchi Munizioni. Zbrojní obrat holdingu se během války na Ukrajině ztrojnásobil – v roce 2022 dosáhl téměř 44 miliard korun. Od roku 2023 usiluje CSG i o akvizici muniční divize americké společnosti Vista Outdoors.

S rostoucím vlivem a majetkem Strnad údajně začal pokukovat po mediální sféře. Podle investigativních reportáží měl stát v pozadí kauzy odchodu šéfredaktora Seznam Zpráv Jakuba Ungera. Strnad měl zájem o odkoupení mediálního domu Seznam.cz, ale také již dříve usiloval o Mafru, televizi Prima či A11 TV – zatím bez úspěchu.

Reportéři Respektu a investigativního webu Page not found upozornili, že právě Strnad měl mít zájem o rozdělení Seznamu a následné převzetí jeho zpravodajské části. Klíčovým momentem bylo údajné Ungerovo předání zavádějících informací majiteli Ivu Lukačovičovi, včetně tvrzení o existenci zpráv BIS, které měly zachycovat snahu „vlivného miliardáře“ ovlivňovat Seznam Zprávy. K upevnění dojmu důvěryhodnosti údajně došlo na schůzce Lukačoviče s premiérem Petrem Fialou, kde měl být přítomen i Unger a Fialův mediální poradce František Cerha.

Žádná z dotčených stran se ke kauze nevyjádřila. Dle Respektu vše odstartovalo Lukačovičovým oznámením, že zvažuje vstup Seznamu na burzu. Tento krok měl přilákat pozornost finančních skupin a oligarchů včetně Strnada.

Michal Strnad dnes ovládá firmu, která je jedním z největších hráčů v evropském obranném průmyslu. A jeho ambice zřejmě přesahují výrobu zbraní. Stoupající ekonomická i politická váha, zájem o média a spekulace o zákulisních krocích ukazují, že nejbohatší Čech může v příštích letech významně ovlivnit nejen průmyslový, ale i veřejný prostor. 

Témata:  Michal Strnad

Související

Aktuálně se děje

4. srpna 2025 13:37

Ondřeji Brzobohatému došla trpělivost s útoky. Tiffany Richbitch končí

Do úzkých dostala Ondřeje Brzobohatého jeho bývalá manželka Taťána Kuchařová tím, co o něm začala šířit v rámci stále probíhajícího soudního sporu. Po poslední vlně útoků už známému hudebníkovi došla trpělivost. Rozhodl se udělat zásadní věc. 

Zdroj: Dan Šrámek

Další zprávy

Pendolino, ilustrační fotografie.

Pendolino na nové trase. České dráhy očekávají, že padne rekord

České dráhy od konce srpna nasadí denně na jeden pár vlaků Jižní expres vysokorychlostní jednotku Pendolino. Nasazení na koridoru mezi Prahou a Českými Budějovicemi umožní nejen zkrácení jízdní doby pro cesty do a z jihočeské metropole, ale také bude znamenat pokoření dosavadního maximálního rychlostního limitu na tuzemské železnici v rámci pravidelného vlakového provozu. Na modernizovaných traťových úsecích se totiž počítá s tím, že Pendolino pojede rychleji než 160 km/h, což je dosavadní traťové maximum v České republice.