Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

Ministr dopravy Kupka povolil stavbu posledního úseku D1 u Přerova

Martin Kupka
Martin Kupka
Foto: Mikuláš Křepelka / INCORP images

Ministr dopravy Martin Kupka (ODS) potvrdil v reakci na šest rozkladů stavební povolení pro poslední úsek dálnice D1 u Přerova. Uvedl to dnes server Zdopravy.cz. Podle dřívějších informací státního Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) by tak stavba 10,1 kilometru dlouhého úseku D1 Přerov - Říkovice mohla začít ještě letos. Potrvá zhruba tři roky a má stát 6,922 miliardy korun.

Nejvýhodnější nabídku na stavbu tohoto úseku podalo sdružení firem Strabag, Doprastav a IDS Olomouc.

Úsek u Přerova je posledním, který chybí k tomu, aby byla D1 z Prahy přes Brno do Ostravy a na hranice s Polskem kompletní. Zatím je v provozu zhruba 366 kilometrů D1 ve dvou souvislých úsecích, kterými jsou Praha - Říkovice o délce 272 kilometrů a Přerov - česko-polská hranice u Věřňovic s délkou 94 kilometrů. Otevření posledního úseku D1 by mělo pomoci vyřešit dlouhodobě špatnou dopravní situaci v Přerově.

Rozklady proti stavbě úseku podali podle ministerstva jednotlivci i spolky Krajina Dluhonice a Voda z Tetčic nebo ekologická organizace Děti Země. Ministr doplnil stavební povolení v rozhodnutí o rozkladech několika podmínkami, píše Zdopravy.cz. Povolení ale už nabývá právní moci.

D1 je nejstarší a nejdelší českou dálnicí. Její historie sahá až do 30. let 20. století. První souvislý úsek D1 z Prahy do Mirošovic byl ale otevřen až v roce 1971. Loni v říjnu pak skončila rozsáhlá osm let trvající rekonstrukce D1.

Témata:  Martin Kupka dálnice D1

Související

Aktuálně se děje

12:24

Počasí zaúřaduje. K intenzivnímu sněžení se přidá i další jev

Na Moravě a ve Slezsku může napadnout ještě o pár centimetrů více, než se původně předpokládalo. Vyplývá to z nejnovějšího znění výstrahy, v němž Český hydrometeorologický ústav (ČHMÚ) upřesnil její časovou a územní platnost. Meteorologové zároveň přidali varování před silným větrem. 

Zdroj: Jan Hrabě

Další zprávy