Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

Nehoda kamionu uzavřela na osm hodin dálnici D55

Nehoda kamionu na D55
Nehoda kamionu na D55
Foto: HZS Zlínského kraje

Ráno po půl deváté havaroval nedaleko Kurovic na Kroměřížsku kamion s návěsem. Dálnice byla po havárii celý den neprůjezdná, až po 17:00 se otevřela ve směru z Otrokovic do Hulína.

Směr na Otrokovice zůstává uzavřený kvůli vyprošťování převráceného vozidla. Policie informovala o nehodě na síti X, přičemž mluvčí Radomír Šiška podle idnes.cz potvrdil, že kamion zasahuje přes středová svodidla a řidiče našli bez známek života.

Před nehodou probíhá šetření, zároveň policie pracuje na identifikaci řidiče. Dálnice byla původně uzavřena v obou směrech, poté částečně otevřena směrem z Otrokovic na Hulín. Později se však znovu úplně uzavřela. Objízdná trasa vede po silnici I/55.

Při nehodě se vysypal náklad kamionu, který převážel plechy a kovový materiál. Došlo také k poškození nádrží, z nichž unikala nafta. Hasiči proto museli zahájit odčerpávání, aby zabránili kontaminaci půdy. Zásah koordinovali i se zástupcem životního prostředí, který schválil jejich postup.

Na místě zasahovala i asistenční služba, která pomáhala převrátit kamion zpět na kola. Řidič kamionu je podle dostupných informací již dvanáctou obětí dopravních nehod ve Zlínském kraji v tomto roce. 

Témata:  dálnice nehody kamiónů

Související

Aktuálně se děje

20. prosince 2025 17:31

20. prosince 2025 4:00

Mrazivé zimní počasí je v nedohlednu. Dlouhodobá předpověď to potvrzuje

Na sníh bohatého zimního počasí se nejspíš v Česku jen tak nedočkáme. Vyplývá to z aktuálního dlouhodobého výhledu Českého hydrometeorologického ústavu (ČHMÚ). Denní teploty se zřejmě i v úvodu ledna budou držet nad nulou. 

Zdroj: Jan Hrabě

Další zprávy

Blackout v Česku: Jeho pravděpodobnost byla 1 ku 3 milionům. ČEPS zveřejnil příčinu

Blackout v Česku: Jeho pravděpodobnost byla 1 ku 3 milionům. ČEPS zveřejnil příčinu

Společnost ČEPS zveřejnila podrobnou zprávu o vyšetřování rozsáhlého výpadku elektřiny, který 4. července téhož roku zasáhl část Prahy a čtyři kraje. Hlavním závěrem je, že za kolaps mohl unikátní souběh dvou technických událostí, které spolu přímo nesouvisely. Pravděpodobnost takové shody okolností v rozmezí jedné hodiny byla vyčíslena na pouhých 1 : 3 000 000. Před samotným incidentem byla soustava stabilní a splňovala všechna bezpečnostní kritéria, což potvrdila i evropská asociace ENTSO-E.