Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

O nákup zboží na Mikuláše je podle prodejců velký zájem, někde vyprodali zásoby

Prahu ovládli Mikuláši, čerti a andělé
Prahu ovládli Mikuláši, čerti a andělé
Foto: Mikuláš Křepelka / INCORP images

O nákup produktů na mikulášskou nadílku je podle prodejců letos velký zájem, někde vyprodali zásoby a museli je doplnit nad rámec původního plánu.

Někteří obchodníci sledovali poptávku s větším předstihem než loni, podle jiných se vrací na předkrizovou úroveň, kdy zákazníci nákupy zboží k Mikuláši nechávali na poslední dny. Lidé kupují adventní kalendáře, čokoládové figurky či sušené ovoce a ořechy. Vyplývá to z ankety ČTK mezi prodejci.

Společnost Penny Market podle svého mluvčího Tomáše Kubíka eviduje letos meziroční nárůst prodejů spojených s Mikulášem v průměru o deset procent. Mezi nejoblíbenější zboží podle něj patří různé druhy čokolád, nebo čokoládových figurek.

Pro mikulášskou nadílku dříve než v uplynulém roce zamířili zákazníci do obchodů Albert, s nákupy ve stejném tempu nadále pokračují. "Jejich zájem je velký, a to včetně exkluzivnějších produktů, jako jsou prémiové čokolády, adventní kalendáře od renomovaných čokoládoven či čokolády v dárkovém balení. Zájem je opravdu velký. Na některých místech jsme zásoby dokonce vyprodali, a proto jsme je ve spolupráci s dodavateli už museli i doplňovat o další produkty nad rámec původního prodejního plánu," uvedl ředitel obchodů Albert Jiří Mareček.

Tesco naopak podle svého mluvčí Václava Koukolíčka ve srovnání s loňským rokem, kdy lidé zboží na Mikuláše sháněli kvůli pandemii koronaviru a vládním opatřením s mnohem větším předstihem než obvykle, hlásí návrat u načasování nákupů k předkrizovým rokům. Největší zájem je podle Koukolíčka o adventní kalendáře, čokoládové figurky a bonbony, ale i sušené plody.

Kaufland podle své mluvčí Renaty Maierl oproti předchozím letům nesleduje žádné výkyvy v objemech nákupů na Mikuláše. Nyní, těsně před nadílkou, roste podle ní poptávka po adventních kalendářích a dalších cukrovinkách, stejně jako po sušeném a exotickém ovoci, dodala.

Mikulášská nadílka se připomíná od středověku a je rozšířena po celém světě. Podle tradice v předvečer svátku svatého Mikuláše 5. prosince dětem rozdávají sladkosti, ovoce a drobné dárky Mikuláš a anděl. Čert nosí zlobivým ratolestem brambory nebo uhlí.

Témata:  obchody Mikuláš

Související

Aktuálně se děje

6. května 2025 14:07

6. května 2025 12:59

Česká televize je bez šéfa. Radní odvolali Součka z funkce

Česká televize je bez generálního ředitele. Radní v úterý na mimořádné schůzi rozhodli o odvolání Jana Součka z funkce. Souček byl přitom v čele veřejnoprávního média teprve od října 2023, kdy nahradil dlouholetého šéfa televize Petra Dvořáka. 

Zdroj: Jan Hrabě

Další zprávy