Pokles cen podle ní zaznamenaly i trhy v Polsku a Maďarsku. V Polsku a na Slovensku se pak zvýšil počet nabízených aut.

"Po dlouhých měsících cenového růstu se trend začíná obracet. Množství ojetin ve středoevropském prostoru se stabilizovalo, i když zdaleka nedosahuje předcovidových čísel, a tlak na zvyšování ceny v důsledku nedostatku aut na trhu tak výrazně polevil," uvedl provozní ředitel sítě AAA Auto Petr Vaněček.

"V poslední době se na trh zároveň dostává i větší počet zánovních aut do pěti let stáří, které dosud chyběly kvůli problémům ve výrobě nových aut a tím se zvyšuje i množství starších ojetin," dodal.

Nejčastěji nabízeným modelem ojetých vozů na českém trhu byla v říjnu Škoda Octavia s cenou okolo 179.900 korun ve stáří 9,9 roku. Na druhém místě byla 13 let stará Škoda Fabia s mediánovou cenou 95.000 korun. Třetí místo škodovkám sebral Volkswagen Golf s cenou 140.000 korun a ve stáří 12,5 roku. Tachometr aut v inzertních nabídkách nejčastěji ukazoval hodnotu 157.073 km.

V nabídce bylo v říjnu 769 vozů s hybridním pohonem a 405 čistých elektromobilů, kterých meziměsíčně přibylo 23. Mezi elektromobily byla nejčastěji nabízená Škoda Enyaq, následovaná modely BMW i3 a Tesla S. U hybridů stále dominuje Toyota s modely, RAV 4, Corolla a C-HR.

Mezi nejdražší ojetiny na českém trhu patřily v říjnu Lamborghini Aventador, kterých bylo nabízeno šest a jejich mediánová cena přesahovala 13 milionů korun, dva Mercedesy SLR McLaren s cenovým mediánem 12,9 milionu Kč nebo jeden McLaren 765LT s cenovkou 12,3 milionu Kč. Za zmínku stojí i třiadvacetileté Lamborghini Diablo s cenovkou 10,4 milionu korun.