Česká republika patří podle analýzy poklesu obětí dopravních nehod na 14. místo v Evropě. Podle CDV k pomalejšímu poklesu přispívá řada tuzemských systémových nedostatků. Centrum k nim řadí například zdlouhavé prosazování změn či absenci databáze s přesnými statistikami o ději dopravní nehody spolu s údaji z nemocnic, Kladně naopak centrum hodnotí třeba novou Strategii BESIP pro období 2021 až 2030, v níž jsou stanoveny jednotlivé cíle pro snižování počtu tragických nehod. Tím hlavním je zmenšení počtu úmrtí a těžkých zranění o 50 procent proti průměru z let 2017 až 2019. Na Strategii dále navazují další krátkodobé akční plány.

Zatím se strategické cíle BESIPu do roku 2030 daří plnit. Loni na tuzemských silnicích zemřelo 470 lidí, což je asi o šest procent méně než předpokládala strategie. V počtu těžce zraněných bylo 1634 loňských případů o čtvrtinu méně, než uváděla strategie. Příznivější jsou hlavně čísla u řidičů osobních aut, naopak u motorkářů nebo cyklistů zatím cíle splněny nebyly.

Na poklesu počtu obětí nehod měla v Evropě vliv také covidová pandemie. Analýza Evropské rady pro bezpečnost v dopravě (ETSC) ukázala, že počet úmrtí na silnicích se v EU vloni snížil o 13 procent ve srovnání s předcovidovým rokem 2019.