Podle provozního ředitele značek AAA Auto a Mototechna Petra Vaněčka se nabídka za posledních šest let posunula od malých městských elektromobilů, jako byla Škoda Citigo, k elektrickým SUV, crossoverům ale i luxusním typům jako jsou Porsche Taycan nebo Tesla S.

Hybridy se na trhu ojetin hledaly snáze než čisté elektromobily. Loni se jejich počet zvýšil rovněž o 48 procent na 5801 aut. Cena hybridních vozů přitom byla zhruba o čtvrtinu nižší než u elektromobilů. Letos bylo v nabídce na trhu kolem 3300 vozů.

"Kupující v Česku je hodně konzervativní a hybridní pohon bere jako jakousi přestupní stanici od spalovacího motoru k elektromobilitě. Zároveň je pro většinu lidí i použitelnější, protože stále dokáže primárně fungovat na spalovací motor," dodal Vaněček.

Počet hybridních modelů v nabídce na tuzemském trhu je nyní dvojnásobný proti plně elektrickým autům, v loňském roce to byl téměř dva a půl násobek. Stejně jako u elektromobilů jsou nejčastěji nabízena zánovní auta s nájezdem okolo 30.000 kilometrů a ve stáří mezi dvěma a třemi lety.

Mezi ojetými elektromobily letos v nabídce vede BMW i3, následované modely Tesla 3 a Tesla S a na čtvrtém a pátém místě je Škodou Enyaq a Nissanem Leaf. U hybridních vozů dominuje Toyota, mezi top deseti typy je letos sedm modelů Toyoty a Lexusu, dva modely zastupují vozy Suzuki a na desátém místě je Hyundai Ionic.

AAA a její značka Mototechna v současnosti disponují 40 nabíječkami. Do roku 2025 chce skupina mít nabíjecí body na všech pobočkách.