Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

Počet policistů loni klesl pod 40.000, projedná to Bezpečnostní rada státu

Policie ČR kontroluje řidiče
Policie ČR kontroluje řidiče
Foto: Mikuláš Křepelka / INCORP images

Počet policistů klesl loni pod 40.000. Loni od policie odešlo 2700 lidí, přišly jich 2000. Na tiskové konferenci to dnes uvedl policejní prezident Martin Vondrášek. Hranici 40.000 přitom označil za základ pro to, aby policie byla schopna zajistit stálé úkoly i jednorázové akce, jakou bylo loňské předsednictví Česka Evropské unii.

Na jaře probere téma Bezpečnostní rada státu. Vondrášek se na tom dohodl s ministrem vnitra Vítem Rakušanem (STAN) a premiérem Petrem Fialou (ODS) při jejich dnešní návštěvě policejního prezidia.

Podle Vondráška prošla policie generační obměnou a nábory se začaly dařit, každý policejní celek ví, kolik lidí by měl podle dlouhodobé koncepce mít. Rakušan uvedl, že místa se podařilo loni zcela zaplnit u hasičského sboru.

Premiér na tiskové konferenci ocenil práci policistů v posledním roce, kdy se podíleli na zvládnutí uprchlické vlny z Ukrajiny, intenzivně zasahovali při kontrolách na česko-slovenských hranicích, měli úkoly spojené s předsednictvím Česka Evropské unii a přitom souběžně museli v plném rozsahu vykonávat běžnou činnost. "Policie je mimořádně kvalitní, spolehlivou a také moderní složkou našeho státu," konstatoval Fiala po prohlídce policejního národního operačního centra v pražských Holešovicích a prezentaci pohotovostní motorizované jednotky Krajského ředitelství policie hlavního města Prahy v Ďáblicích.

Vondrášek ocenil posílení investic z podzimu, díky němuž policie mohla objednat dostatečný počet vozů, i navýšení platů k 1. ledna a ohodnocení přesčasové práce policistů. Rakušan přitom zopakoval, že na přesčasy vláda vyčlenila dostatečné finance i pro letošní rok.

Témata:  Policie ČR

Související

Aktuálně se děje

24. listopadu 2024 14:10

Kim Kardashian čelí kritice: Překročila hranice?

Kim Kardashian čelí kritice za reklamu na značku Skims, kde pózuje s růžencem kolem krku. Sociální sítě zaplavily reakce označující tento krok za neuctivý a marketingově vypočítavý. Reklama vyvolala vášnivou debatu a požadavky na omluvu.

Zdroj: Zdeněk Tuhý

Další zprávy