reklama

Autoři projektu se dotazovali respondentů také na to, jak vnímají novou kampaň ministerstva zdravotnictví, která má podpořit vyšší proočkovanost v Česku a využívá k tomu fotografie z nemocnic. Sedmapadesát procent dotázaných uvedlo, že kampaň ani nezaregistrovalo. Při prohlédnutí si náhledů uvedené kampaně si však 62 procent myslí, že nemá potenciál přesvědčit lidi k očkování. Čtvrtina v úspěch kampaně věří a 13 procent neví. O něco skeptičtější než ostatní jsou v této otázce mladší lidé.

Ochotných k očkování proti nemoci covid-19 bylo v listopadu podle průzkumu 77 procent lidí. Výrazně vyšší je aktuálně hodnota indexu u respondentů starších 55 let, podprůměrná je u lidí ve věku 25 až 44 let, uvedli autoři průzkumu v tiskové zprávě, kterou má ČTK k dispozici.

Současná epidemická situace podle průzkumu u 40 procent Čechů neovlivní, jak budou letos trávit Vánoce, u ostatních předvánoční období a vánoční svátky doznají změn. Například vynechají návštěvu veřejných akcí jako mší, omezí setkávání s přáteli a známými a v menší míře budou nakupovat v kamenných obchodech. Pětina lidí se zároveň chystá chránit před nákazou při vánočních setkáváních nošením respirátoru či dodržováním rozestupů. Setkávání s rodinou chce omezit 14 procent lidí.

Průzkum se konal od 26. do 29. listopadu a zaštiťuje ho společnost European National Panels, za kterou stojí výzkumné agentury Nielsen Admosphere, NMS Market Research a STEM/MARK.