reklama

Napsal to dnes server Seznam Zprávy. V návrzích plakátů pro kampaň s názvem Česko se testuje! se objevila Helena Vondráčková, Jiřina Bohdalová, Petr Čtvrtníček nebo Miroslav Donutil.

Donutil podle serveru ani nevěděl, že by se tváří kampaně měl stát. "Nikdo se mnou o tom nejednal. Ani s antigenním testováním nemám nic společného," sdělil Donutil webu na to, že v dokumentech ke kampani je i jeho fotografie. Manažer a manžel Vondráčkové Martin Michal uvedl, že jim řekli, že to je kampaň na antigenní testování. "Bylo to bez honoráře, chtěli jsme pomoci dobré věci," řekl Michal.

Podobně byly účastí v projektu podle serveru zaskočeny společnosti ČEZ a Sazka Group, které byly v dokumentu k projektu uvedeny jako partneři akce. Mluvčí ČEZ Ladislav Kříž i Sazky Dana Dvořáková o kampani neměli informace.

K akci se nehlásí ani úřad vlády, jehož logo se také objevilo na navržených billboardech. "Prezentovaná akce byla zcela soukromá, s úřadem vlády ani s ministerstvem zdravotnictví neměla nic společného," uvedl mluvčí vlády Vladimír Vořechovský.

Server v pondělí napsal, že Prymula se v soukromém projektu antigenního testování angažoval koncem roku a na kreativní a marketingové části projektu se podílel galerista Jan Třeštík, který byl jedním z účastníků říjnového setkání v uzavřené restauraci na Vyšehradě, po němž musel Prymula rezignovat na ministerskou funkci.

Prymula serveru řekl, že v projektu měl na starosti odborné záležitosti. Cílem bylo vytvořit po celé zemi speciální "pointy", které by lidem i firmám nabízely antigenní testy placené ze zdravotního pojištění. Myšlenka masivního testování ale nezískala podle Prymuly podporu premiéra Andreje Babiše (ANO), proto se nerealizovala. Kdo konkrétně za projektem stál a komu by platby za testování přicházely, Prymula neuvedl.