Pokles zájmu Čechů o koncerty, festivaly, divadelní představení a návštěvy kina je patrný i na návštěvnosti akcí. Vyplývá to z aktuálních údajů on-line služby smsticket pro prodej vstupenek.

"Přestože zájem Čechů o kulturu po covidu opět roste, stále mu z hlediska finančního obratu chybí zhruba třetina do předcovidové úrovně. Se samotnou návštěvností kulturních akcí je to ještě horší, třeba kina mají problém se dostat i na poloviční počet diváků oproti roku 2019. Navíc sledujeme i pokles ochoty Čechů utrácet nejen za vstupenky na kulturní akce, ale i za ostatní výdaje na samotných akcích, typicky občerstvení anebo upomínkové předměty," uvedl Oldřich Brzobohatý ze společnosti smsticket. "V kombinaci s nepříznivým vývojem české ekonomiky se tak pravděpodobně nevyhneme zániku především menších kulturních akcí a festivalů," dodal.

I když pořadatelé letos zdražili kulturní akce v průměru o šestinu, kvůli vysoké míře inflace budou muset podle společnosti smsticket pravděpodobně sáhnout k dalšímu citelnému zvyšování cen i v příštím roce. To už ale může být především pro menší a lokální kulturní akce likvidační. Toto riziko se týká především celodenních nebo vícedenních akcí, jejichž provozní náklady se pohybují ve statisících korun a potřebují návštěvnost tisíců lidí. Naopak koncerty jednoho interpreta obvykle prodělečné nejsou, protože provozní náklady pokryje i návštěvnost několika stovek lidí a v případě nezájmu publika se dají snadno přesunout na náhradní termíny nebo zrušit bez dalších sankcí.

Společnost smsticket založená v roce 2011 představuje on-line platformu pokrývající služby kolem nákupu a prodeje vstupenek na kulturní akce.