Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

Zemřel John Avildsen, režisér filmů Rocky a Karate Kid. Bylo mu 81 let

Kino, ilustrační foto
Kino, ilustrační foto
Foto: Pixabay

Los Angeles - Ve věku 81 let zemřel filmový režisér John G. Avildsen. Mezi jeho nejznámější díla patří Rocky, za kterého si odnesl Oscara za nejlepší režii, či tři první filmy Karate Kid. Uvedla to agentura Reuters s odvoláním na zprávy amerických médií. Avildsen měl rakovinu slinivky, řekl listu Los Angeles Times jeho syn Anthony.

Film Rocky se Sylvestrem Stallonem o boxerovi natočil Avildsen v roce 1976. Film se stal překvapivým hitem a byl nominován na deset Oscarů. Je tak jeho nejúspěšnějším dílem.

Na Oscara byl Avildsen nominován ještě jednou, a to v roce 1983 za dokumentární krátkometrážní film Traveling Hopefully. Nominaci však neproměnil.

Avildsen si vytvořil pověst režiséra filmů o poražených nebo neúspěšných, ze kterých se nějakým způsobem stanou vítězové. Mezi jeho další filmy patří kritikou uznávané drama Joe se Susan Sarandonovou a Petrem Boylem, Zachraňte tygra, který přinesl Jacku Lemmonovi Oscara za mužský herecký výkon, Záhadný vzorec s Marlonem Brandem či 8 sekund s Lukem Perrym.

Témata:  John G. Avildsen Sylvester Stallone režiséři kultura Rocky filmy

Aktuálně se děje

22. února 2025 18:25

Proč Trump baží po ukrajinském nerostném bohatství?

Americký prezident Donald Trump tlačí na Ukrajinu s požadavkem, aby mu přenechala až polovinu svého nerostného bohatství. Ukrajinský lídr Volodymyr Zelenskyj však takovou dohodu pochopitelně rezolutně odmítl, čímž si proti sobě Bílý dům poštval. A to natolik, že Zelenského obvinil z nelegitimního vládnutí a rozpoutání války s Ruskem.

Zdroj: Jakub Jurek

Další zprávy

film Drømmer

Vítězem Berlinale se stal norský snímek Drømmer

Norský film Drømmer (Sny) režiséra Daga Johana Haugeruda získal na 75. ročníku mezinárodního filmového festivalu Berlinale hlavní cenu – Zlatého medvěda za nejlepší film. Snímek vypráví příběh dospívající Johanny, která se zamiluje do své učitelky, avšak její city nejsou opětovány. Na popud matky a babičky své představy promítne do románu. Film je třetí částí Haugerudovy trilogie o lásce a sexualitě a byl jedním z devatenácti soutěžních snímků.