Praha - České firmy se nechávají inspirovat v cizině a zřizují novou pozici - manažera štěstí. Šéfové věří, že je krom platu a bonusů pro kvalitní výkon zaměstnanců důležité také prosté štěstí a jejich spokojenost.
Do Česka tento trend dorazil v uplynulém roce, zatím se týká přibližně desítek firem, podle odborníků se ale asi bude rozšiřovat.
Manažer štěstí zajišťuje zlepšení interní komunikace, pečuje o nástupní proces a zapracování, ale také připravuje třeba speciální akce pro stmelení kolektivu, stará se o jejich vzdělání či kariérní cestu.
"Ta pozice je dost specifická. Má v sobě něco z personalistiky, psychologie, interní komunikace. Dá se říci, že každá firma má zájem o to, aby měla spokojené zaměstnance. Nemusí na to mít zavedenou speciální pozici, ale i tak se o blaho zaměstnanců stará. Čas ukáže, zda firmy začnou ve větším měřítku zavádět přímo pozici manažera štěstí," řekla ČTK Veronika Žurovcová z České manažerské asociace.
"Často se jedná o firmy zaměřené na online, technologie, IT, high-tech. Většinou jsou to firmy, které do velké míry zaměstnávají generaci Y. Vědí, že tato generace má trochu jiný žebříček hodnot a od svého zaměstnání vyžaduje jiné standardy než generace předchozí," řekla odbornice.
Generací Y se dříve označovala generace dětí narozených v letech 1986 až 1995, dnes se pojem používá i pro generaci narozenou mezi lety 1975 až 2000. Chápe se jako následovník generace X, tedy ty, kdo se narodili od poloviny 60. let do poloviny 80. let.
Témata: firmy, zaměstnavatelé, zaměstnanci
Související
20. listopadu 2024 9:58
21. srpna 2024 17:42
17. dubna 2024 21:41
12. července 2023 18:33
3. července 2023 21:36
9. dubna 2023 9:59