reklama

Do Česka tento trend dorazil v uplynulém roce, zatím se týká přibližně desítek firem, podle odborníků se ale asi bude rozšiřovat.

Manažer štěstí zajišťuje zlepšení interní komunikace, pečuje o nástupní proces a zapracování, ale také připravuje třeba speciální akce pro stmelení kolektivu, stará se o jejich vzdělání či kariérní cestu.

"Ta pozice je dost specifická. Má v sobě něco z personalistiky, psychologie, interní komunikace. Dá se říci, že každá firma má zájem o to, aby měla spokojené zaměstnance. Nemusí na to mít zavedenou speciální pozici, ale i tak se o blaho zaměstnanců stará. Čas ukáže, zda firmy začnou ve větším měřítku zavádět přímo pozici manažera štěstí," řekla ČTK Veronika Žurovcová z České manažerské asociace.

"Často se jedná o firmy zaměřené na online, technologie, IT, high-tech. Většinou jsou to firmy, které do velké míry zaměstnávají generaci Y. Vědí, že tato generace má trochu jiný žebříček hodnot a od svého zaměstnání vyžaduje jiné standardy než generace předchozí," řekla odbornice.

Generací Y se dříve označovala generace dětí narozených v letech 1986 až 1995, dnes se pojem používá i pro generaci narozenou mezi lety 1975 až 2000. Chápe se jako následovník generace X, tedy ty, kdo se narodili od poloviny 60. let do poloviny 80. let.

– Globe24.cz / ČTK

0 komentářů Napište svůj názor

reklama