Brno - Mezi ženami je stále více těch, co rády pijí víno. Když si jdou spolu poklábosit, už neříkají, že chodí na kávu, ale na víno.
Vinařský fond větší zájem žen o víno vysledoval ze studie, kterou si nechává zpracovávat jednou za čtyři roky. Ženy mezi 25 a 44 lety se jako samostatná spotřebitelská skupina objevily ve studii poprvé. ČTK to řekl šéf fondu Jaroslav Machovec.
"Skupinu jsme pak nazvali mladé příznivkyně vína. Ženy jsou v mnohých případech ty, co vybírají víno, víno mají rády a vínu se věnují," uvedl Machovec. Podle něj to, že ženy řeknou, že jdou na víno, před pěti lety ještě vůbec slyšet nebylo.
Mezi milovníky vína tvoří tato skupina spotřebitelů asi 11 procent, ale vypije 15 procent tuzemské produkce. "Vidíme celou řadu žen, které navštěvují ochutnávky, otevřené sklepy. Ženy sehrávají v ochutnávání a spotřebě vína velmi důležitou roli," uvedl Machovec.
U mladých žen podle něj mnohdy rozhoduje cena, není ale klíčovým a jediným faktorem. "Mají rády kvalitu za rozumnou cenu. Chuťové preference podléhají módním vlnám, nyní jdou více bílá vína a jemnější vína, úplná vyhraněnost tam ale v žádném případě není," uvedl Machovec.
Související
14. června 2023 10:35
6. listopadu 2022 8:35
17. května 2022 10:41
29. března 2022 13:25
28. října 2021 16:23
21. října 2021 18:54