Praha - Zájem Čechů o dovolené u moře se odráží také v růstu poptávky po opalovací kosmetice. Její spotřeba loni meziročně vzrostla o 18 procent a tržby stouply o 16 procent na 306 milionů korun. Vyplývá to z údajů výzkumné a analytické společnosti Nielsen.
Za posledních 12 měsíců se prodalo více než 2,85 milionu kusů opalovacíkosmetiky, která zahrnuje přípravky na opalování, po opalování i samoopalovací produkty.
Nejvíce lidé kupují opalovací kosmetiku v červnu. V tento měsíc se prodá až třetina opalovacích krémů. Poptávka ale roste i v listopadu a prosinci. Před třemi lety tvořila spotřeba během těchto dvou měsíců dvě procenta z celoroční spotřeby, před dvěma lety to bylo 4,6 procenta a loni 6,4 procenta. "Svědčí to o tom, že i podzimní a zimní zájezdy do exotických, slunečných krajin si získávají u českých turistů stále větší oblibu," uvedla Mária Hukelová ze společnosti Nielsen.
Nejvíc preferovaný ochranný faktor v produktech na opalování je faktor 30, následují faktory 20 a 50. "A právě třetí nejprodávanější faktor 50 stejně jako i faktor 50+ dokázaly jako jediné skupiny v rámci přípravků na opalování meziročně růst až dvojciferně," dodala Hukelová.
Nejvíce lidí kupuje opalovací krémy v drogériích, jde skoro o polovinu všech nákupů. Na druhém místě jsou hypermarkety a supermarkety.
Cestovní kanceláře očekávají, že letošní letní sezona bude rekordní, zájem Čechů o cestování do ciziny je veliký. Po zatím nejlepších předprodejích zájezdů na počátku roku zbývá k prodeji přibližně 40 procent nabídky zahraničních zájezdů. Kapacity na první polovinu července jsou téměř vyprodané. Češi loni vyjeli na 4,9 milionu cest do zahraničí.
Témata: dovolená, opalovací krémy, Češi
Související
6. ledna 2023 14:01
14. září 2022 14:30
6. července 2022 10:52
2. července 2022 8:25
10. května 2022 17:48
22. března 2022 19:01