reklama
Bob Klepl je nezvěstný! Přiznal psychické problémy a 11 dní o něm nikdo neslyšel! - anotační obrázek
Bob Klepl je nezvěstný! Přiznal psychické problémy a 11 dní…

Národní statistický úřad pro Velkou Británii (ONS) se k anketě po šesti letech vrátil a našel velké rozdíly mezi vysněnou profesí mladých a realitou. Kromě lidí, kteří svůj život chtěli zasvětit učitelství, se méně než 50 z nich opravdu dostalo k práci, kterou si původně vysnili. Samozřejmě se tato skutečnost odrazila i na jejich platu, který byl menší, než si původně mysleli, že bude. Z těch, co si vysnilo jít na univerzitu se tam doopravdy dostalo podstatně menší množství, jak uvedl server bbc.com.

Studie ONS se zaměřila na lidi mezi 16 a 21 lety a dotazovala se jich na to, jakou profesní trajektorii by chtěli sledovat. Mezi jejich prioritami bylo mít práci, která je zajímavá, finančně je zajistí a bude mít příznivou pracovní dobou. Dotazovaní lidé usilovali o různě prestižní a kreativní profese, od práce ve filmu a televizi až po práce, které přispívají ke společenskému blahobytu, jako je práce ve zdravotnictví nebo práce zajišťující bezpečnost a ochranu veřejnosti.

Učitelství bylo také jednou z populárních odpovědí v dotazníku, po 6 letech se však ukázalo, že pouze jednomu z 20 se doopravdy podařilo dosáhnout učitelské kariéry. Ostatní profese už tak dobrou statistiku neměly.

V roce 2017 se mezi sny a realitou vytvořila obrovská mezera, což naznačují i výsledky, jež uvedl server bbc.com:

  • pouze 1,4% dotazovaných získala práci v médiích nebo se začalo věnovat umění (producent, herec, spisovatel)
  • pouze 1,7% z nich našla uplatnění ve veřejných záchranných službách
  • okolo 1,7% se stala pracovníky ve zdravotnictví

Mezi nejtypičtějšími profesemi dotazovaných lidí po 6 letech byly profese spadající do těchto oblastí:

  • asistent prodeje, prodavačka, pokladní
  • pečovatelské a osobní služby
  • učitelství a vzdělávací služby
  • prodej a marketingové služby
  • administrace
  • IT
  • péče o děti
  • finanční služby

0 komentářů Napište svůj názor

reklama