Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

Byznys Jaromíra Soukupa schytal další ránu. Soud neměl slitování

Jaromír Soukup v Jeho zprávách
Jaromír Soukup v Jeho zprávách
Foto: TV Barrandov

Podnikání Jaromíra Soukupa dostalo další ránu. Pražský městský soud poslal mediální agenturu Médea, jejíž polovinu Soukup vlastní, do úpadku. Firma má teď deset dní na sestavení a odevzdání seznamu majetku a závazků insolvenčnímu správci. Soud nerozhodl o způsobu řešení úpadku. Na rozhodnutí upozornil web MediaGuru. 

Médea, který byla ještě před deseti lety největší mediální agenturou na českém trhu, v říjnu požádala soud o měsíční odklad prohlášení konkurzu za účelem vypracování reorganizačního plánu. Soud žádost minulý týden odmítl. Podle dokumentu má firma závazky po splatnosti za více než 930 milionů korun. 

Soud také vyzval věřitele, aby přihlásili své pohledávky, pokud tak dosud neučinili. Na 20. ledna 2025 pak nařídil jednání, na kterém se budou přezkoumávat přihlášené pohledávky. Společnost či věřitelé stále mohou ve stanovené lhůtě podat návrh na povolení reorganizace. 

Minulý týden vyšlo najevo, že Soukup přišel o poslední klíčovou roli v mediálním domě Empresa Media, pod který spadá TV Barrandov či časopisy Týden, Sedmička, Interview a Instinkt. Valná hromada jej odvolala z firemního představenstva. Nově je představenstvo jednočlenné a jediné místo zaujal současný stoprocentní majitel společnosti Jan Čermák. 

Soukup už od jara nebyl ani spoluvlastníkem vydavatelství Empresa Media, do kterého patří i TV Barrandov. I zbývající padesátiprocentní podíl od něj odkoupil podnikatel Čermák. Kupní cena nebyla oznámena.

Čermák získal poloviční podíl ve firmě Empresa Media už loni na podzim s cílem optimalizovat fungování společnosti, postarat se o její ozdravení a splacení pohledávek vůči věřitelům. Nyní je stoprocentním vlastníkem. 

Témata:  Jaromír Soukup

Související

Aktuálně se děje

14:10

Kim Kardashian čelí kritice: Překročila hranice?

Kim Kardashian čelí kritice za reklamu na značku Skims, kde pózuje s růžencem kolem krku. Sociální sítě zaplavily reakce označující tento krok za neuctivý a marketingově vypočítavý. Reklama vyvolala vášnivou debatu a požadavky na omluvu.

Zdroj: Zdeněk Tuhý

Další zprávy