Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

Fico reagoval na slavný britský list: Když jim zbraně neprodáme my, tak to udělá někdo jiný

Rober Fico, slovenský premiér
Rober Fico, slovenský premiér
Foto: Lukáš Henzl, EuroZprávy.cz

Bratislava - Slovenský premiér Robert Fico po několika měsících odpovídal na dotazy novinářů, a stálo to za to. Reagoval mimo jiné na zjištění britského listu The Guardian, který přišel s informací, že východoevropské země včetně České a Slovenské republiky schválily prodej zbraní za jednu miliardu eur pro blízkovýchodní země. Médiím v reakci řekl, když to neudělá Slovensko, udělá to někdo jiný.

Fico sice označil migranty za odpovědné za teroristické útoky, na druhé straně ale zlehčoval informace britského deníku Guardian a Českého centra pro investigativní žurnalistiku o tom, že východoevropské země včetně Slovenska v uplynulých letech prodaly zbraně za více než jednu miliardu eur blízkovýchodním zemím, které jsou známé tím, že je dále posílají do Sýrie.

"Nebuďme papežštější než papež. Dobře si pamatuji 90. léta, kdy byl stále velký potenciál zbrojařské výroby na Slovensku. Po našem území ale chodili všelijací lidé ze západních zemí, Spojených států, Německa, Francie, a všichni nám říkali - nesmíte vyrábět zbraně, protože je to v rozporu s lidskými právy," uvedl Fico v reakci na dotaz novinářů.

"Pod tlakem různých svatoušků a lidí, kteří tehdy byli u moci v Československu a na Slovensku, se zastavila zbrojařská výroba. Trhy, které jsme opustili, byly okamžitě obsazeny těmi, kteří na naši adresu moralizovali," dodal.

Podle Fica jsou zbraně předmětem soukromého obchodování. "Každé propojení mezi tím, že se někde objeví vojenský přebytek, a vládou Slovenské republiky, principiálně odmítám. Pokud ruční zbraně neprodají slovenské firmy, prodá je někdo jiný. Zbraň je normální byznysový produkt," uvedl Fico.

Témata:  Robert Fico zbraně

Související

Aktuálně se děje

14:10

Kim Kardashian čelí kritice: Překročila hranice?

Kim Kardashian čelí kritice za reklamu na značku Skims, kde pózuje s růžencem kolem krku. Sociální sítě zaplavily reakce označující tento krok za neuctivý a marketingově vypočítavý. Reklama vyvolala vášnivou debatu a požadavky na omluvu.

Zdroj: Zdeněk Tuhý

Další zprávy