Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

Hlavní téma v čínských mediích? Česko a návštěva prezidenta

Čínský prezident dorazil na Pražský hrad
Čínský prezident dorazil na Pražský hrad
Foto: Mikuláš Křepelka / INCORP images

Peking - Fotografii prezidentů Číny a Česka Si Ťin-pchinga a Miloše Zemana mají dnes na titulní straně prakticky všechny velké čínské internetové noviny. Nechybí ani článek o hlavních hrdinech filmu Krtek a Panda.

Podle státem řízeného listu Global Times by Česká republika měla být příkladem dalším evropským zemím pro rozvoj vztahů s Pekingem. "Česká republika bývala jedním z největších kritiků Číny v Evropě. Návštěva čínského prezidenta má potvrdit zásadní obrat v diplomatických vztazích, který zahájil prezident Zeman a jeho levicová vláda v roce 2013, a slouží jako poselství dalším evropským národům, aby také přijaly pragmatický postoj k Číně," píše deník Global Times.

Lidový deník, který vydává Komunistická strana Číny, má na první straně monumentální snímek Staroměstského náměstí, který překrývají fotografie ze Siových jednání v Praze (zde).

Čínská média poukazují nejen na zásadní zlepšení česko-čínských vztahů, ale také na "blízký vztah obou prezidentů".

Televize CCTV věnuje jako již v minulých dnech hned několik článků česko-čínským kontaktům. Poukazuje například na "čínský knižní veletrh" pořádaný v Praze, kde prý velkou pozornost přitahuje kniha prezidenta Si Ťin-pchinga Vládnutí v Číně. Ta je podle CCTV k dostání hned v 16 knihkupectvích v Praze, "včetně jednoho z největších evropských knihkupectví Neoluxor".

Film Krtek a Panda podle CCTV slouží jako metafora pro sílící kulturní vztahy mezi Čínou a ČR. "Tato dvě zvířata se stala symbolem svých zemí. A nyní spojují své síly," píše CCTV.

Témata:  Čína návštěva čínského prezidenta v ČR

Související

Aktuálně se děje

24. listopadu 2024 14:10

Kim Kardashian čelí kritice: Překročila hranice?

Kim Kardashian čelí kritice za reklamu na značku Skims, kde pózuje s růžencem kolem krku. Sociální sítě zaplavily reakce označující tento krok za neuctivý a marketingově vypočítavý. Reklama vyvolala vášnivou debatu a požadavky na omluvu.

Zdroj: Zdeněk Tuhý

Další zprávy