reklama

Ruský list Kommersant dnes napsal, že odborníci na důkazních materiálech ze zříceného letadla nenašli stopy po výbuchu ani po zásahu raketou zvenčí. Nebyly nalezeny ani stopy po výbušnině či šrapnelu.

Vyšetřovatelé na základě této expertizy vyloučili, že by se letadlo stalo terčem teroristického útoku. Jako nejpravděpodobnější varianta se nyní podle nich jeví chyba posádky.

Ruské ministerstvo obrany už dříve oznámilo, že na troskách letadla nebyly nalezeny žádné známky výbuchu ani požáru. Náčelník služby bezpečnosti letů vojenského letectva Sergej Bajnětov ale nepopíral, že se pracuje i s verzí terorismu. Ta je nyní vyloučena.

Ministr dopravy Maxim Sokolov tvrdí, že stroj Tu-154 byl zničen nárazem na vodní hladinu a mořské dno. Za havárií očividně byla "nesprávná funkce" techniky, prohlásil podle agentury Interfax. 

Letoun Tu-154 se zřítilo do Černého moře 25. prosince 2016 krátce po startu z letiště v Soči, kde mělo mezipřistání. Letadlo směřovalo do Sýrie. Na palubě bylo 92 osob včetně členů armádního souboru Alexandrovovci, kteří měli vystupovat před ruskými vojáky v Sýrii. Pád letadla nikdo nepřežil.

Ruská média nyní spekulují, co přesně se na palubě letounu stalo. Tvrdí, že letadlo se zřítilo do moře buď kvůli chybě druhého pilota, nebo kvůli nadměrné hmotnosti nákladu. Ministerstvo obrany tyto spekulace ale odmítlo a obviňování pilota bez důkazů označilo za "nemorální".

Za nehodu možná může závada vztlakových klapek, informoval dříve ruský portál Life.ru, který se odvolává na analýzu záznamníku hovorů z kokpitu. K této možnosti se přiklání i list Kommersant, který tvrdí, že podle dosavadních poznatků měl letoun po startu problémy se vztlakovými klapkami. Pilot možná nezvládl manévr a nedodržel povolený úhel stoupání stroje.

Vztlakové klapky jsou pohyblivým mechanizmem na křídlech letounů, který zajišťuje zvýšení vztlaku tak, aby při startu či přistání mohl stroj letět při nižší rychlosti.

reklama