reklama

Německo zavedení dálničních poplatků pro osobní auta plánuje už několik let, donedávna však jeho záměry narážely na odpor Evropské komise. Na konci loňského roku se ale obě strany dohodly na kompromisu. Ten počítá s tím, že Berlín může německým řidičům náklady na mýtné kompenzovat v závislosti na tom, jak ekologickým vozem jezdí.

Nyní je německá vláda také pro celoevropský systém mýtného. "Cílem spolkové vlády je společný, vzájemně propojený systém mýtného bez národních bariér," sdělil ministr dopravy Alexander Dobrindt. Jakmile bude dohoda o jeho rámci, Berlín přehodnotí a případně přizpůsobí své národní mýtné.

Podle Spiegelu to ale nemusí být úplně jednoduché, protože zatímco Evropská komise počítá se systémem, do kterého budou řidiči platit podle ujetých kilometrů, Německo plánuje mýtné s paušálními poplatky za rok nebo kratší období.

reklama